صفحه اصلی / استان ها / ایلام / پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه پایگاه امداد هوایی در ایلام
پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه پایگاه امداد هوایی در ایلام

مدیرکل جمعیت استان با تشریح برنامه‌های هفته هلال احمر خبر داد:

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه پایگاه امداد هوایی در ایلام

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان برنامه‌های هفته جمعیت هلال احمر و خدمات انجام گرفته در نوروز امسال را تشریح کرد.

هلال احمر

به گزارش کسب و کار نیوز، «حسین عارفی» در آغاز هفته هلال احمر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعزام ۱۰۰ نفر از اعضای جمعیت به اردوی مشهد مقدس، نشست با اصحاب رسانه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران ، استقرار کاروان سلامت در برخی مناطق حاشیه‌ای و روستاها و ارائه خدمات پزشکی و مشاوره‌ای رایگان از جمله‌ی برنامه‌های هفته هلال احمر است.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش کوهنوردی برای کارکنان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود، تصریح کرد: دیدار امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر ایلام با مسئولان ارشد از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار ایلام از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان ایلام از فراخوان عمومی برای جذب اعضای جوان و داوطلبان در سطح استان خبر داد و شرکت دبیر و جانشین ۱۸ کانون در تهران و شرکت ۸ نفر از اعضای جوانان در دوره تربیت مربی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

عارفی در بخش دیگری از این گفتگو در تشریح فعالیت‌های انجام شده در ایام نوروز اظهار کرد: در بخش امداد و نجات نوروزی توسط ۳۰۰ نفر از امدادگران پایگاه‌های ثابت ، به   538  مسافر حادثه‌دیده خدمت ارائه شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر گفت: از این تعداد ۳۲۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند، ۲ نفر فوت شدند و بقیه هم به صورت سرپایی درمان شدند.

عارفی از استفاده‌ی ۱۰۷ خانوار از خدمات اسکان موقت خبر داد و تصریح کرد: ۱۵ دستگاه آمبولانس، ۹ ست نجات در این طرح به کارگیری و ۳۰۰ نفر پرسنل هم در این زمینه فعال بودند.

وی گفت: از روز سوم تا نهم فروردین به وسیله‌ی ۱ فروند بالگرد، به مسافران نوروزی خدمت ارائه کرد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان ایلام تصریح کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر به ۲۱ پست ثابت و سیار مراجعه کردند.

عارفی از مراجعه‌ی۲۶۳ نفر به خیمه‌های نماز و پیوستن ۲۳۰۲ نفر به کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» در استان ایلام خبر داد و گفت: امسال در قالب طرح فرشتگان رحمت ۵۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شد و در قالب طرح نیابت اعضای جوان جمعیت از سالمندان سرکشی کردند.

وی با اشاره به بارندگی‌های ۲۳ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت و وقوع سیل در برخی مناطق استان، اظهار کرد: در این بارندگی‌ها ۵۹۴ نفر در شهرستان‌های ایلام، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران تحت تاثیر قرار گرفتند که با کمک امدادگران ۳۲۴ نفر اسکان موقت پیدا کردند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان ایلام از توزیع ۷۲ تخته چادر در بین سیل‌زدگان خبر داد.

عارفی گفت: هم‌اکنون ۱۱ پایگاه ثابت جاده‌ای در استان وجود دارد و ۲ پایگاه دیگر در «کارزان» و سه راهی ملکشاهی جانمایی شده‌اند و مراحل ورود به مرحله‌ی ساخت در حال انجام است.

وی از اخذ مجوز برای ایجاد نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستان در ایلام  خبر داد و گفت: مکان این پایگاه در بوستان جنگلی چغاسبز تعیین شده است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان  از پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت پایگاه امداد هوایی خبر داد و گفت: امیدواریم با مساعدت استاندار تا پایان سال ساخت آن به پایان برسد.

عارفی تصریح کرد: بر اساس وعده‌ی مسئولان کشور جمعیت هلال احمر در صورت آماده شدن پایگاه، بالگرد اختصاصی به استان ایلام تحویل داده خواهد شد.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.