صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / بسیج اساتید قصد دارد خودش را درگیر مسائل و مشکلات کشور کند
بسیج اساتید قصد دارد خودش را درگیر مسائل و مشکلات کشور کند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید:

بسیج اساتید قصد دارد خودش را درگیر مسائل و مشکلات کشور کند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: برنامه‌های سازمان بسیج اساتید در دوره جدید فعالیتش، براساس دو رویکرد اثربخشی و تحول‌خواهی تدوین شده است.

بسیج اساتید

به گزارش کسب و کار نیوز، جلیل دارا در نشست خبری با خبرنگاران گفت: دغدغه اصلی سازمان در دوره جدید، مسئله‌محور دیدن فعالیت‌ها است. هم‌اکنون ۵۳ هزار استاد دانشگاه عضو سازمان بسیج اساتید کشور هستند که ظرفیت عظیمی برای این سازمان مراکز علمی کشور محسوب می‌شود تا در مسیر پیشرفت کشور نقش مؤثری ایفا کنیم.

وی ادامه داد: سازمان بسیج اساتید قصد دارد در این دوره خودش را درگیر مسائل و مشکلات کشور کند و برنامه اصلی ما هم در این راستا راه‌اندازی اندیشکده‌های راهبردی ملی و استانی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید اظهار کرد: این اندیشکده‌ها با رویکرد موضوع‌محوری و اقلیم‌محوری کارش را پیگیری می‌کند و هدف آن ورود به مسائل کشور با این رویکردهاست.

وی افزود: این اندیشکده‌ها پذیرای همه اساتید کشور است که نسبت به ایران و هویت ملی و اسلامی کشور دغدغه‌مندند و امیدواریم بتوانیم با یاری هم، برخی مشکلات کشور را حل کنیم که تاکنون تعدادی از این اندیشکده‌ها راه‌اندازی شده و مابقی هم بزودی تأسیس خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید همچنین با اشاره به راه‌اندازی «برنامه ملی راهیان علم، فناوری و پیشرفت ایران» گفت: این برنامه با هدف بازدید اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور از مراکز ویژه علم و فناوری کشور برگزار خواهد شد و ما سعی داریم به مرور زمان همه استادان را از نزدیک با دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور آشنا کنیم و در کنار این بازدیدها نشست‌های تخصصی را خواهیم داشت و ازطرفی هم این بازدیدها باعث پیوند و تعامل بیشتر اساتید دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه خیلی از ما به خودباوری نرسیده‌ایم، افزود: در کمال تأسف باید گفت بسیاری از ما نسبت به پیشرفت‌های کشور آشنایی نداریم و این طرح باعث خودباوری بیشتر ما خواهد شد.

دارا با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: خیلی از کارگاه‌ها و مراکز تولیدی ما نیاز دارند تا به کمک اساتید دانشگاه تقویت شوند و مشکلات احتمالی آن‌ها حل شود که در این طرح به این موضوع هم پرداخته خواهد شد.

وی یادآور شد: این برنامه در دو محور استانی و ملی برگزار می‌شود و بازدیدها هم در این دو قالب خواهد بود و در مرحله اول حدود ۱۵۰۰ استاد دانشگاه در این طرح شرکت خواهند کرد که با عقد تفاهم‌نامه‌هایی که در دست انعقاد با برخی مراکز است، این ظرفیت افزایش خواهد یافت که در این طرح یازده نهاد و دستگاه درگیر هستند و ۹ وزارتخانه هم همکاری خواهند کرد. این طرح از اردیبهشت سال جاری آغاز و از روزهای آینده کار را شروع خواهیم کرد.

دارا در پایان گفت: اولویت ما نه فقط اساتید عضو این سازمان، بلکه همه اساتید دانشگاه‌ها است. بسیج اساتید بستری برای تمام اساتید فراهم کرده است و تاکنون ۲۱ مرکز علمی و پژوهشی را برای اجرای طرح در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.