صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / پیشکسوتان، عیار «نشان عکس سال مطبوعاتی» هستند
پیشکسوتان، عیار «نشان عکس سال مطبوعاتی» هستند

پیشکسوتان، عیار «نشان عکس سال مطبوعاتی» هستند

رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران عیار و اعتبار «نشان عکس سال مطبوعاتی» را اساتید و پیشکسوتانی دانست که در عکاسی خبری ایران زیست کرده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید فروتن روز شنبه در نشست رسانه‌ای دومین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی از استقبال عکاسان جوان و پیشکسوت خبر داد و گفت: در این دوره ۱۰ دوربین طلایی در دو بخش تک‌ عکس و مجموعه عکس اهدا می‌شود.
فروتن اظهار کرد: آیین‌نامه و اساسنامه اجرایی دومین دوره اعطای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران با حضور شورای سیاست‌گذاری متشکل از سیف‌الله صمدیان، محمد فرنود، رضا معطریان و نیوشا توکلیان تدوین شده است و در این دوره ۵ بخش شامل عکاسی مستند اجتماعی، خبری، ورزشی، محیط زیست و پرتره تعیین و یک بخش با عنوان «مالتی مدیا» نیز اضافه شده است.
وی با اشاره به انجام ارزشیابی تخصصی برای عضویت در انجمن، گفت: انجمن تلاش کرده است عکاسان آزاد را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد و معرفی نامه ها را برای عکاسان آزاد تسهیل کند و عکاسان حق‌التصویر و پاره وقت رسانه‌ها در انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران عضو هستند.
فروتن تاکید کرد: کمیته‌ای از اساتید و پیشکسوتان عکاسی شامل محمد صیاد، سید عباس میرهاشمی، محسن شاندیز، محمد نوروزی و فرهاد سلیمانی اعضای انتخاب پیشکسوتان هستند تا در این رویداد بنا به سنت سال گذشته تقدیر شوند.
وی گفت: یک بخش تقدیر ویژه هم داریم که براساس آن امسال اعضای هیات مدیره بعد از مشورت ها به این نتیجه رسیدند تا از آقای اسماعیل عباسی به پاس تلاش های ازشمند و مستمر ایشان در راستای تدریس، پژوهش، ترجمه و تالیف در زمینه عکاسی خبری تقدیر شود.
رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار منتخب خبر داد و گفت: آثار برگزیده در قالب مجموعه عکس و تک عکس در خانه هنرمندان به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و برای چاپ کتاب با بخش هایی در حال مذاکره و رایزنی هستیم.
فروتن همچنین با انتقاد از آنچه «استفاده غیر مجاز از عکس ها در مطبوعات» خواند، افزود: انجمن امکان پیگیری حقوق مادی و معنوی اعضای انجمن عکاسان مطبوعات را دارد و اگر عکسی از عکاسان عضو انجمن در جایی بدون ذکر منبع استفاده شود آن را پیگیری می کنیم.
رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در پایان افزود: مراسم یادبودی برای «عباس عطار» به پیشنهاد عده ای از عکاسان فردا (یکشنبه۱۶ اردیبهشت) ساعت ۱۸روبروی درب اصلی خانه هنرمندان برگزار خواهد کرد.
عباس عطار عکاس خبری ایرانی و از اعضای مشهور آژانس عکس مگنوم بود که ۵ اردیبهشت امسال در ۷۴ سالگی در پاریس درگذشت.
به گزارش کسب و کار نیوز ۲۵۵ عکاس در دومین دوره اعطای نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران شرکت کرده‌اند که در بخش عکس خبری ۴۰ مجموعه و ۵۶۶ تک‌عکس، در بخش ورزشی ۱۶ مجموعه و ۲۶۲ تک‌عکس، در بخش پرتره مطبوعاتی ۱۰ مجموعه و ۲۰۳تک‌عکس، در بخش محیط زیست ۲۶ مجموعه و ۱۹۵ تک‌عکس و در بخش مستند اجتماعی ۸۳ مجموعه عکس و همچنین ۱۷ اثر مالتی مدیا از ۱۰ عکاس برای دبیرخانه ارسال شده است.
اولین دوره اعطای نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران سال گذشته به یاد سه نفر از اعضای مرحوم هیات موسس انجمن؛ حسین پرتوی، کاوه گلستان و بهمن جلالی برگزار و به ۶ عکاس و یک روزنامه برتر در بخش های خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، عکاسان زن، عکاسان استانی و پیشگامان جوایزی اهدا شد.
دومین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، توسط پنج چهره شناخته ‌شده از جمله سیف الله صمدیان، نادر داودی، محمود کلاری، پیمان هوشمندزاده و رضا معطریان داوری شده است.
مراسم اهدای جوایز برگزیدگان دومین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران ۲۳ اردیبهشت در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و آثار برگزیده به مدت یک هفته در گالری تابستان واقع در خانه هنرمندان روی دیوار می‌رود.
فراهنگ**۹۰۳۱** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.