صفحه اصلی / استان ها / ایلام / امام جمعه ایلام:ایستادگی ملت ایران در ۴۰ سال گذشته، آمریکایی‌ها را عاجز کرده است
امام جمعه ایلام:ایستادگی ملت ایران در ۴۰ سال گذشته، آمریکایی‌ها را عاجز کرده است

امام جمعه ایلام:ایستادگی ملت ایران در ۴۰ سال گذشته، آمریکایی‌ها را عاجز کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان این‌که یکی از مولفه‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی توسط مردم و دولت است، گفت: ملت ایران در طول 40 سال گذشته با ایستادگی، آمریکایی‌ها را عاجز کرده‌اند.

امام جمعه ایلام20

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام ضمن گرامیداشت هفته و مقام معلم با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تحولی بنیادی در سیستم آموزشی کشور صورت گرفت، اظهار کرد: تعلیم و تربیت از اهداف بعثت انبیاء و سیره امامان معصوم(ع) است.

لطفی اضافه کرد: اگر می‌بینیم که جهان غرب این همه دچار بی‌هویتی و سرگردانی است به خاطر فاصله آنها از آموزه‌های انبیاء الهی است.

وی با اشاره به این‌که عیسی مسیح بیشترین پیروان را در سطح جهان دارد، افزود: باید دانست که پیروان مسیحیت تا چه اندازه به آموزه‌های ایشان توجه دارند، این در حالی است که اشاعه فحشا و بی‌بندوباری جامعه غرب را دچار اضمحلال کرده است.

امام‌جمعه ایلام با تاکید بر این‌که در غرب و آموزش‌های غربی خبری از اخلاق نیست، اضافه کرد: در دین مبین اسلام این گونه نبوده و اخلاق از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نباید فراموش کرد که ایران اسلامی پرچم‌دار تعلیم و تعلم اسلامی است.

لطفی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مباحث روز و هم‌چنین شعار سال، حمایت از کالا و تولیدات داخلی است، عنوان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب «وقتی جنس داخلی مصرف می‌شود سبب افزایش ثروت ملی می‌شود. مردم وقتی که مردم یک جنس تولید داخل را جای جنس تولید خارج خرید می‌کنند به همین اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده‌اند».

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه گفت: «با این عمل کارگر ایرانی را وادار به کار کرده و این‌که ابتکار خودش را وارد میدان کند، البته نقش آحاد مردم در همه سطوح تولید ملی را باید ترویج کرد»، بدون تردید یکی از مولفه‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی توسط مردم و دولت است.

وی با اشاره به این‌که اروپائی‌ها (آلمان، انگلیس و فرانسه) فتنه جدیدی را در ارتباط با برجام شروع کرده‌اند، یادآور شد: خط و نشان این سه کشور از سوی آمریکایی‌ها انجام می‌شود و به دنبال ایجاد تعییراتی در برجام هستند. لذا ما نباید فراموش کنیم که هر وقت ایستادگی کردیم موفق شدیم و هر وقت امتیاز دادیم و انفعالی عمل کردیم آنها جلوتر آمدند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر این‌که ۴۰ سال است که ملت ایران با ایستادگی، آمریکایی‌ها را عاجز کرده‌اند، اظهار کرد: آمریکایی در حال حاضر به دنبال جنگ اقتصادی هستند و خزانه‌داری آمریکا اتاق جنگ آنها علیه ایران اسلامی است و افسران این جنگ هم جوانان صهیونیسم هستند که در عربستان، امارات و پاکستان مستقر شده و به دنبال پائین آوردن ارزش پول ایران هستند.

لطفی با بیان این‌که مسئولان باید مراقب این توطئه پیچیده باشند، گفت: غربی‌ها چون از نظامی‌گری با ایران نتیجه نگرفتند الان وارد جنگ اقتصادی با ایران شده‌اند که همه باید دست به دست هم دهیم تا در این جنگ نابرابر موفق شویم.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مردم تحمل افزایش قیمت‌های آب و برق و گاز را ندارند، افزایش در تعرفه‌های انرژی و فشار آوردن به دوش مردم است، گفت: با توجه به وضعیت معیشتی و ناتوانی در تامین زندگی افزایش‌ قیمت‌ها به صلاح مردم نیست، البته نمایندگان مردم در مجلس نباید اجازه افزایش این موارد را بدهند و دولت نیز باید ملاحظه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.