صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / ورود مدعی‌العموم به استفاده از کالای ایرانی توسط ادارات دولتی استان کرمان
ورود مدعی‌العموم به استفاده از کالای ایرانی توسط ادارات دولتی استان کرمان

دادستان کرمان خبر داد

ورود مدعی‌العموم به استفاده از کالای ایرانی توسط ادارات دولتی استان کرمان

دادستان کرمان گفت: در راستای عمل به فرمان مقام عظمای ولایت «حفظ الله تعالی» مبنی بر استفاده از کالاهای ایرانی این دادستانی با هماهنگی مدیر کل بازرسی استان کرمان طی دستور مشترکی به ادارات دولتی و سازمان ها و نهاد های عمومی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند اعلام می‌کند که مکلفند از کالاهای ایرانی استفاده کرده و مسئولیت نظارت بر این امر بر عهده مدیران سازمان‌ها گذاشته شده است.

کالای ایرانی

به گزارش کسب و کار نیوز، دادخدا سالاری در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: خرید و تهیه کالای خارجی که مشابه داخلی داشته توسط سازمانهای دولتی بر خلاف قوانین آمره و مقررات دولتی بوده و این امر می تواند از موارد مجرمانه مندرج در مواد ۵۷۶ و ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی و از مصادیق عدم اجرای قوانین و مقررات و تضییع و دخل و تصرف در اموال دولتی باشد.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: این دادستانی و به عنوان مدعی‌العموم و سازمان بازرسی به عنوان ناظرین قانونی به موضوع ورود کرده و با مدیران و مسئولانی که با خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی موجبات تضییع اموال عمومی از طریق خریدهای خلاف قانونی و مقررات را فراهم ساخته اند، مطابق قوانین رفتار خواهد شد.

دادستان کرمان در پایان ضمن تاکید بر دستور صادره، اعلام کرد: با متخلفان در هر رده‌ای که باشند وفق قانون برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.