صفحه اصلی / استان ها / ایلام / ورود دستگاه‌های دولتی به برپایی موکب محدود می‌شود
ورود دستگاه‌های دولتی به برپایی موکب محدود می‌شود

استاندار ایلام با تاکید بر تدوین سند جامع اربعین:

ورود دستگاه‌های دولتی به برپایی موکب محدود می‌شود

استاندار ایلام با تأکید بر ضرورت تدوین سند جامع اربعین گفت: باید ورود دستگاه‌های دولتی به برپایی موکب محدود و فعالیت دستگاه‌های استان در راستای تکمیل زیرساخت‌ها باشد.

خروج زائران اربعین حسینی از مرز مهران

به گزارش کسب و کار نیوز، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نخستین نشست ستاد اربعین استان ایلام در سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: در سال گذشته  با تلاش مدیران بیش از ۹۸ میلیارد اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها و ۱۷ میلیارد اعتبار نقدی برای اربعین اختصاص یافت.

وی گفت: در سال گذشته طبق آماری که اعلام شد هیچ تردد غیرقانونی و غیرمجاز از مرز مهران صورت نگرفت و نظم و امنیت بسیار خوبی در این ایام حاکم شد.

استاندار ایلام با تأکید بر تدوین طرح جامع سند اربعین خاطر نشان کرد: دستگاه‌های مختلف باید طرح‌های خود را برای اربعین احصاء و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را در قالب یک سند تخصصی تدوین و با تشکیل یک کمیته تلفیق اسناد همه دستگاه‌ها را جمع‌آوری و یک سند جامع را تدوین کرد.

سلیمانی تصریح کرد: در سند جامع اربعین باید نقش دوایر دولتی مشخص و این سند باید با محوریت مردمی کردن کنگره بزرگ اربعین تدوین شود و نقش اصلی را مردم در بحث اربعین ایفا کنند و دستگاه‌های دولتی باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها و رفع مشکلات اقدام کنند.

وی گفت: در این سند برنامه‌ریزی‌های امنیتی، جانمایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها و برنامه‌های چندگانه دیده شود که در صورت باز بودن یا بسته بودن مرز خسروی و یا راه‌اندازی مرز چیلات چه اقداماتی باید صورت گیرد .

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به نقش موثر مردم در اربعین تصریح کرد: مردم عاشقانه و مشتاقانه در بحث ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها برای استقبال از زوار اربعین فعالیت کردند و باید این فرهنگ را گسترش دهیم و ورود دستگاه‌های دولتی در این حوزه باید محدود شود، البته باید برنامه‌ریزی و جانمایی در خصوص برپایی موکب صورت گیرد که باعث ایجاد ترافیک و راه‌بندان نشود.

وی با انتقاد از تعطیلی برخی پروژه‌های اربعین افزود: هیچ یک از پروژه‌های زیرساختی و راه‌های اربعین نباید تعطیل شود و دستگاه‌های متولی باید بر اجرای این پروژه‌ها نظارت کافی داشته باشند .

سلیمانی دشتکی ارائه یک طرح امنیتی قوی، مکاتبه در خصوص اختصاص ردیف اربعین به استان از هم‌اکنون برای پیگیری اقدامات و زیرساخت‌های اربعین  و تشکیل کمیته حمل و نقل اربعین برای ارزیابی مشکلات و خلاء‌های موجود و اتخاذ تصمیمات برای ایام اربعین از جمله اقدامات عملیاتی در این خصوص دانست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.