صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب خلیج فارس به ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه می شود
کتاب خلیج فارس به ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه می شود

کتاب خلیج فارس

کتاب خلیج فارس به ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه می شود

نویسنده و مولف کتاب مصور «خلیج فارس» که اکنون به 10 زبان انتشار یافته است از ترجمه این اثر به 40 زبان زنده دنیا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اثر نخستین کتابی است که به 50 زبان ترجمه خواهد شد.

نویسنده و مولف کتاب مصور «خلیج فارس» که اکنون به ۱۰ زبان انتشار یافته است از ترجمه این اثر به ۴۰ زبان زنده دنیا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اثر نخستین کتابی است که به ۵۰ زبان ترجمه خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، جواد نوروزی روز دوشنبه و همزمان با روز ملی خلیج فارس افزود: کتاب مصور «خلیج فارس» درمدت چهار سال تحقیق و پژوهش و به ۱۰ زبان فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، روسی، آلمانی و فرانسه گردآوری شده است.
این نویسنده جوان اظهار داشت: مطالب این اثر مکتوب با موضوع خلیج فارس، بدون استفاده از منابع مورخان ایرانی بلکه با استفاده از منابع مورخان و پژوهشگران خارجی گردآوری و منتشر شده است.
وی ادامه داد: در این کتاب ۱۰ نامه و سند سازمان ملل منتشر شده است که در دوره های مختلف به موضوعات زیست محیطی، خاک شناسی، دریاشناسی، گونه ها و موجودات خلیج فارس به صورت جامعی پرداخته شده است.
نوروزی به چاپ ۱۲۰ نقشه تاریخی در کتاب خلیج فارس اشاره کرد و گفت که این نقشه های تاریخی برای اولین بار منتشر شده اند
نویسنده کتاب مصور خلیج فارس اظهار داشت: قرار است این کتاب پس از ترجمه به ۵۰ زبان دنیا در یک بسته پنج جلدی درآمده و براساس ترجمه های صورت گرفته، دسته بندی و توزیع شود.
وی ادامه داد: با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی های فرهنگی کشورمان، قرار است کتاب «خلیج فارس» در کتابخانه های ملی ۹۰ کشور و ۱۸۵ نقطه جهان توزیع شود.
به گفته نوروزی همچنین قرار است ترجمه کتاب خلیج فارس در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، اسپانیا، آلمان و روسیه نیز طی مراسم های ویژه ای رونمایی شود که رونمایی در روسیه فقط به بعد از انجام بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ موکول خواهد شد و مابقی در اولین فرصت انجام می شود.
وی همچنین اظهار داشت: مصمم هستیم نسخه الکترونیک و هوشمند این کتاب را نیز با قابلیت جستجوی اینترنتی و لوح فشرده برای استفاده و بهره برداری محققان، پژوهشگران و همه افراد علاقه مند منتشر کنیم.
کتاب مصور خلیج فارس در ۴۷۵ صفحه منتشر شده است که ۳۴۰ صفحه به مطالب ترجمه شده به ۱۰ زبان و ۱۳۵ صفحه به مطالب فارسی همراه با عکس و نقشه اختصاص دارد.
آیین رونمایی از کتاب مصور «خلیج فارس»، روز گذشته، ۹ اردیبهشت ماه با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه و مرکز مطالعات کاربردی قلم و با حضور ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سفیران کشور‌های خارجی مقیم تهران، فرماندهان نیرو‌های دریایی، زمینی و هوایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استادان دانشگاهی و پژوهشگران کشورمان برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

صرف نظر از وجود رستوران‌هایی که غذای خوش طعم و باکیفیت ارائه می‌دهند، بیشتر ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.