صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پیشنهاد سازمان ملل به حامیان قذافی برای شرکت در آشتی ملی/ بازدید خلیفه حفتر از اتاق عملیات درنه
پیشنهاد سازمان ملل به حامیان قذافی برای شرکت در آشتی ملی/ بازدید خلیفه حفتر از اتاق عملیات درنه

پیشنهاد سازمان ملل به حامیان قذافی برای شرکت در آشتی ملی/ بازدید خلیفه حفتر از اتاق عملیات درنه

فرستاده سازمان ملل به لیبی از نمایندگان حامی رژیم سابق این کشور خواست تا در روند سیاسی کنونی شرکت و برای تحقق مصالحه در این کشور تلاش کنند.

غسان سلامه

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه “المتوسط” لیبی به نقل از حسن مبروک یونس، هماهنگ کننده کمیته پیگیری امور لیبی در مصر نوشت: غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی در قاهره با نمایندگان حامی رژیم سابق لیبی دیدار و پیرامون چهار محور سیاسی، اجتماعی، نظامی و مصالحه بحث و رایزنی کرد.

این روزنامه نوشت: سازمان ملل به دنبال یافتن راه حلی است که رضایت تمامی طرف‌ها را جلب کند تا همگی در مصالحه شرکت کنند و هیچ حزبی حذف نشود.

غسان سلامه در دیدار با این نمایندگان که در هتلی در قاهره انجام گرفت، بر ضرورت برگزاری زودهنگام انتخابات، حمایت از مصالحه بین تمامی احزاب، تأسیس ارتش متحد لیبی و تثبیت ثبات نظامی به منظور اجرای صحیح انتخابات تأکید کرد.

شایان ذکر است که در این دیدار نمایندگان احزاب مختلف لیبی حظور داشتند.

پیشتر نیز رسانه‌های لیبی از تماس تلفنی فرستاده سازمان ملل به لیبی با مقامات رژیم سابق این کشور به منظور حل بحران آن که وارد هفتمین سال خود شده است، خبر داده بودند.

از سوی دیگر، دفتر اطلاعات فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” به منظور آگاهی از آخرین تحولات نظامی برای آزادسازی شهر “درنه”، از اتاق عملیات عمر المختار در شرق این کشور دیدن و با فرماندهان آن دیدار کرد.

خلیفه حفتر در دیدار با فرماندهان عملیات آزادسازی درنه، بر حفاظت از غیرنظامیان هنگام عملیات آزادسازی شهر “درنه” از دست نیروهای تروریستی تأکید کرد.

این بازدید به دنبال غیبت دو هفته‌ای وی که به منظور درمان به پاریس سفر کرده بود، صورت گرفت، که به دنبال غیبت چند هفته‌ای وی شایعاتی در مورد مرگ او نیز منتشر شد.

همچنین فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” دستور سرکوبی عناصر و گروهک‌های تروریستی در شهر درنه و به کارگیری تمامی تجهیزات به منظور آزادسازی این شهر را صادر کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.