صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / متن نهایی قانون جامع انتخابات به مجلس ارائه می‌شود
متن نهایی قانون جامع انتخابات به مجلس ارائه می‌شود

کدخدایی:

متن نهایی قانون جامع انتخابات به مجلس ارائه می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قرار است با برگزاری جلسه نهایی کمیته مشترک دولت، مجلس و این شورا، متن نهایی قانون جامع انتخابات برای پیگیری و بررسی بیشتر به مجلس ارائه شود.

کدخدایی

به گزارش کسب و کار نیوز، عباسعلی کدخدایی در حاشیه یادواره شهدای حفاظت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره فرجام نشست های این کمیته مشترک گفت: قانون انتخابات موجود نقایص زیادی داشت و خوشبختانه با همت و مدیریت رئیس مجلس و همکاری دولت، جلسات مشترک برای رفع این نقایص برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات مقرر شد کمیته مشترکی از جانب کارشناسان بخش‌های مختلف دولت، مجلس و شورای نگهبان جلسات منظمی داشته باشند و بررسی هایشان را درباره قانون جامع انتخابات جمع بندی و به مجلس اعلام کنند تا در قالب قانون جدید در حوزه انتخابات به تصویب برسد.

کدخدایی گفت: این کار به پایان رسید و مطلع شدم که رئیس کمیسیون شوراهای مجلس، موضوع را جمع بندی کرده و قرار است جلسه نهایی هم داشته باشیم و متن نهایی را برای پیگیری و بررسی بیشتر به مجلس ارائه کنیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره مدت بررسی و تصویب متن نهایی قانون جامع انتخابات در مجلس، اظهار داشت: البته زمان خاصی را نمی توانیم اعلام کنیم اما همچنان اصرار بر این است که هر چه زودتر در دستور کار قرار بگیرد؛ زیرا مراحل تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان به طور معمول مقداری کند است؛ زیرا باید در این زمینه بحث های مختلف کارشناسی انجام شود.

وی در عین حال گفت: نظر ما این است که بتوانیم با همت مجلس آن را در نیمه اول امسال به مراحل نهایی برسانیم.

کدخدایی همچنین در پاسخ به این پرسش که پیرو تصویب معیارهای مربوط به تشخیص رجل سیاسی در شورای نگهبان آیا این مصوبه اجرا خواهد شد یا مستلزم تکمیل و تصویب در مجلس است؟ گفت: معیارهای مصوب این موضوع در شورای نگهبان منطبق با قانون اساسی است که در مقایسه با قانون عادی مجلس، مباحث کلی تری را در برمی گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: به این علت همچنان نیازمند این هستیم که مجلس نیز به این موضوع وارد شود.

وی گفت: به عنوان نمونه در سیاست‌های کلی انتخابات که از جانب رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده بود و ما آن را بررسی کردیم، برای کاندیدای ریاست جمهوری شرط سنی پیش بینی شد، اما اینکه این سن دقیقاً چقدر باشد و چه مقطعی را در برگیرد به قانونی موکول می شود که در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.