صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / تصویب طرح جامع مرز شلمچه برای اربعین امسال
تصویب طرح جامع مرز شلمچه برای اربعین امسال

معاون عمرانی استانداری خوزستان خبر داد:

تصویب طرح جامع مرز شلمچه برای اربعین امسال

معاون عمرانی استانداری خوزستان از تصویب طرح جامع مرز شلمچه جهت آماده‌سازی این مرز برای اربعین خبر داد.

اربعین

به گزارش کسب و کار نیوز، فرامند هاشمی‌زاده در حاشیه جلسه ستاد اربعین خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص کمیته زیرساخت دو مرز شلمچه و چذابه اظهار کرد: برای این دو مرز طرح جامع تهیه شده است. طرح جامع چذابه از سال گذشته مصوب شده و زیرساخت‌های لازم برابر با این طرح اجرا شد.

وی با بیان اینکه حدود یک‌سوم زائران عتبات عالیات از مرز شلمچه عبور می‌کنند، تصریح کرد: بنابراین تهیه طرح جامع و کلان‌تری برای مرز شلمچه ضرورت دارد.

هاشمی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه مشاور طرح جامع مرز شلمچه را تهیه کرده و این طرح در جلسه ستاد اربعین خوزستان با ملاحظه نیاز کمیته‌های مختلف ستاد اربعین که شامل استقرار مواکب، مسیر پیاده، استقرار ادارات، سایت‌های اداری، پشتیبانی، نظامی، امداد، بهداشت و درمان تصویب شد.

وی گفت: خوشبختانه در مرز شلمچه با توجه به فوریت طرح و مدیریت منطقه آزاد اروند از نظر هماهنگی انجام امور کمتر با مشکل مواجه می‌شویم. اکنون کار پیمانکار در خصوص احداث مسیر و استقرار مواکب و ایجاد زیرساخت‌ها شروع شده است و امیدواریم این کار در کمتر از دو ماه به بهره‌برداری برسد و به ستاد عتبات عالیات برای واگذاری به موکب‌داران تحویل داده شود تا بتوانند سازه‌های مورد نیازشان را مستقر کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: در این طرح تمهیداتی جهت معماری اتخاذ شده است تا طراحی‌ها از نظر جنبه مهندسی نوین و معماری اسلامی رعایت شود.

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.