صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / احزاب راهی به سمت افزایش مشارکت و دموکراسی هستند

رئیس خانه احزاب ایران:

احزاب راهی به سمت افزایش مشارکت و دموکراسی هستند

رئیس خانه احزاب ایران با تاکید بر لزوم عملکرد صحیح در حوزه احزاب گفت: احزاب راهی به سمت افزایش مشارکت، دموکراسی و انتخاب بهتر هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین کمالی در جلسه هم‌اندیشی استاندار تهران با نخبگان، دانشجویان، احزاب، اصناف و سمن‌ها که در محل فرمانداری تهران برگزار می‌شد، ضمن تقدیر از استاندار تهران برای برگزاری چنین جلساتی گفت: ما باید بتوانیم درخصوص همه مسائل موجود گفت‌وگو کنیم. متاسفانه مرتب در حال ترسیم خط قرمزها هستیم که بسیاری از آنها مفهومی ندارد. چرا نباید در مورد بسیاری از مسائل و مشکلات گفت‌وگو کنیم؟ همه ما مسلمان و معتقد به اسلام و نظام هستیم. لذا باید درخصوص مسائل و مشکلات مختلف به بحث و گفت‌وگو بپردازیم تا راهکاری برای حل آنها پیدا کنیم.

وی با تاکید بر این که نیاز امروز کشور وحدت، همدلی و همزیستی توأم با برادری است، افزود: مداوم رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید می‌کند که از برجام خارج می‌شود اما باید این‌ گونه گفت که آمریکا سال‌هاست که از برجام خارج شده و کاری نمانده که نکرده باشد. باید با اتکا بر نیروی داخلی و جوان خود در مسیر حل مشکلات گام برداریم.

رئیس خانه احزاب ایران ادامه داد: چرخ‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف سخت می‌چرخد لذا باید برای حل مشکلات با همفکری راه‌حل‌های مناسب پیدا کنید. متاسفانه هنوز یک آمایش سرزمینی مناسب نداریم. برای حل مشکلات نیاز داریم که منابع کشور را بشناسیم و منابع را به یک توانمندی و قدرت برای کشور تبدیل کنیم.

کمالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش احزاب در حل مسائل مختلف کشور اشاره کرد و افزود: بی‌تردید احزاب و گروه‌ها نسبت به مشکلات کشور مسئول هستند و باید بنشینند و در مورد سیاست و سیاست بین‌الملل و فرهنگ صحبت کنند. ما باید در کشور یاد بگیریم به یکدیگر پرخاش نکنیم و نظر مخالف را نیز بشنویم. باید یاد بگیریم با یکدیگر حرف سازنده بزنیم و جدل مخرب نداشته باشیم. متاسفانه در انتخابات ریاست‌جمهوری بدترین حرف‌ها بین کاندیداها رد و بدل شد و اعتماد عمومی در این میان سوخت. این در حالی است که در انتخابات باید احزاب برنامه می‌دادند و برنامه‌ها به رقابت با یکدیگر می‌رسیدند. آن چه در احزاب دونیال وجود دارد رقابت برنامه‌ها است. نباید در انتخابات چهره‌ها را انتخاب کرد. بلکه باید برنامه‌ها انتخاب شوند.

وی تاکید کرد: حزب به این معنا نیست که عده‌ای منتظر باشند صندلی‌ای خالی شود و برای پر کردن آن هجوم ببرند. عملکرد ما حزبی واقعی نیست و این نه در مجلس و نه در شوراها و نه در سایر جاها حزبی واقعی نبوده است. باید بازنگری در همه مسائل داشته باشیم. باید تمرین دموکراسی کنیم و در هیچ‌کجا دموکراسی بدون حزب امکان‌پذیر نیست. حزب راهی به سمت افزایش مشارکت دموکراسی و انتخاب بهتر است و این موارد همانند حلقه‌ها یک زنجیر را می‌سازند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.