چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / لزوم بهره‌گیری از نخبگان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کشور

استاندار تهران تاکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از نخبگان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کشور

استاندار تهران با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از نخبگان و پژوهشگران کشور در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها گفت: باید نخبگان در مسیر حل مشکلات یاری‌گر مسئولین باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین مقیمی در نشست هم‌اندیشی خود با نخبگان، دانشجویان، فرهیختگان، احزاب و اصناف شهرستان تهران که در محل شهرداری تهران برگزار شد، گفت: از روزی که مسئولیتم را در استانداری تهران آغاز کردم برای این که انتظارات مردم را بدانم در ۱۶ شهرستان استان تهران جلساتی را برگزار کردیم تا از نزدیک با همه نمایندگان افکار عمومی، مردم و دست‌اندرکاران به گفت‌وگو بنشینیم و مشکلات و مسائل سطح استان را از زبان گروه‌های مختلف بشنویم. در همین راستا ۱۶ سفر به ۱۶ شهرستان استان تهران داشتیم که امروز آخرین سفر به شهرستان تهران بوده است. در جریان این سفرها شورای توسعه استان را در هر یک از این شهرستان‌ها برگزار کردیم تا کمبودها و درخواست‌های مدیران شهرستانی در ۴ کارگروه اصلی توسعه تهران مطرح و پاسخ‌های مدیران کل نیز شنیده شود.

استاندار تهران ادامه داد: در این جلسات تلاش کرده‌ایم که وضعیت فعلی را مورد سنجش قرار دهیم و در مقایسه‌ای با پایان برنامه ششم بسنجیم که باید به چه اهدافی برسیم. رفع کمبودها، ایجاد زیرساخت‌ها و رشد جامعه مد نظر قرار گرفت و تصمیماتی در راستای تحقق این اهداف اتخاذ شد.

وی تاکید کرد: باید نماینده دولت در استان مشکلات گروه‌های مختلف جامعه را بداند در همین مسیر با شوراهای اسلامی شهر و روستا جلساتی را برگزار کردیم. جامعه شورایی کشور ۱۱۷ نفر عضو به عنوان نمایندگان انتخاب شده توسط مردم دارد که می‌توانند مشکلات را بهتر از هر کسی بازگو کنند. در تمام شهرستان‌ها با اعضای شوراهای شهر و روستا، دهیاران و شهرداران جلسه گذاشتیم و به ارزیابی مشکلات و معضلات هر منطقه پرداختیم.

مقیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ۴۰ درصد از دانش‌آموزان سطح استان تهران در شیفت دوم سر کلاس می‌روند، افزود: مسائلی از این دست در جریان برگزاری این جلسات مطرح شد و متوجه شدیم در حوزه سرانه‌های ورزشی وضعیت ما از استان‌ها و شهرستان‌های مرزی که به حق همه می‌دانند محروم هستند، محروم‌تر بود. توجه به چنین مسائلی نتیجه همین سفرهای شهرستانی بود لذا در راستای حل این مشکلات خواست ما مشارکت عامه در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌هاست تا به این ترتیب در حوزه‌هایی که کمبود داریم حداقل به میانگین‌های کشوری برسیم.

استاندار تهران ادامه داد: مسائل فرهنگی، مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان وجود دارد که تلاش کردیم با برگزاری جلسات با نخبگان و پژوهشگران راهکارهایی برای مقابله با آنها پیدا کنیم. بی‌تردید باید بپذیریم با یک سری مشکلات جدی در سطح استان به ویژه در حوزه‌هایی همچون حوزه اقتصادی مواجه هستیم. باید بدانیم که وقتی می‌خواهیم به یک کارآفرین اجازه آغاز کار دهیم با مشکلات مواجه هستیم. مشکلاتی همچون دادن مجوز یا گوش ندادن به صحبت‌های کارآفرینان. لذا با برگزاری جلسات گفت‌وگو با آنها توانستیم مشکلات موجود را احصا کنیم.

وی تاکید کرد: امروز در استان تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشکلات جدی‌ای مواجه هستیم که نخبگان و پژوهشگران می‌توانند در حل این مشکلات ما را یاری و راهکارهای مناسب ارائه کنند. بی‌تردید اگر تصور کنیم که این مشکلات را عده‌ای مسوول می‌توانند حل کنند، اشتباه است و باید نخبگان و پژوهشگران شهر در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها ورود پیدا کنند. قطعا این جلسات فرصتی فراهم می‌کند که ما از پشتیبانی نخبگان بهره بگیریم.

استاندار تهران با اشاره به مشکلاتی که در این جلسه توسط نخبگان، پژوهشگران، اعضای احزاب و فعالین حوزه‌های مختلف مطرح شد، گفت: چرا ظرف سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم مدیران باتجربه برای کشور تربیت کنیم و جوانان در پست‌های مدیریتی بهره بگیریم؟ امروز وقت آن فرا رسیده که از این جوانان استفاده کنیم. باید تلاش کنیم در دوره سه، چهار ساله از مدیران شهری جوانی که می‌توانند بهتر تصمیم بگیرند و همچنین بانوان بهره ببیشتری بگیریم.

مقیمی تاکید کرد: ما تجربه ذی‌قیمتی در صنعت و کشاورزی داریم و همچنین نیروی کارآزموده‌ای داریم که می‌توانیم از آنها بهره بگیریم. قطعا اگر به حرف نخبگان و پژوهشگران گوش دهیم می‌توانیم گام‌های مثبت بزرگی در حل مشکلات برداریم اما در این مسیر باید نخبگان نیز ما را یاری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زمان اجرای افزایش جرایم رانندگی/ جریمه‌ها تا ۵۰۰ برابر افزایش می‌یابد

به گزارش کسب و کار نیوز ، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.