صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / پارسال ۹۳ درصد هدف صادراتی صنایع غذایی و دارویی تحقق یافت
پارسال ۹۳ درصد هدف صادراتی صنایع غذایی و دارویی تحقق یافت

پارسال ۹۳ درصد هدف صادراتی صنایع غذایی و دارویی تحقق یافت

مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: 93 درصد از برنامه صادراتی بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال گذشته با توجه به صادرات 3.34 میلیارد دلاری محقق شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی»، مهمترین اقلام صادراتی را شامل فرآورده های لبنی و بستنی، شیرینی و شکلات، زعفران، رب گوجه فرنگی، آبمیوه و کنسانتره، ماکارونی و پاستا، عصاره شیرین بیان، آرد گندم، فرآورده های سیب زمینی، پودر شوینده ومایع ظرفشویی و انواع داروی انسانی اعلام کرد.
وی گفت: صادرات صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی از نظر ارزشی بیش از ۱۳ درصد و از نظر وزنی بیش از ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
صادقی ادامه داد: صنایع غذایی با صادرات حدود ۲٫۸ میلیارد دلار و سهم حدود ۸۶ درصدی در رتبه نخست، صنایع دارویی با صادرات نزدیک به ۲۷۰ میلیون دلار و سهم حدود هشت درصدی در رتبه دوم و صنایع آرایشی و بهداشتی با صادرات حدود ۲۲۷ میلیون دلار و سهم حدود ۶ درصدی رتبه سوم از نظر ارزش صادرات این بخش را به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته وی، رشد ارزش صادرات بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال۹۶ نسبت به سال پیش از آن، نزدیک به ۱۳ درصد بوده که به ترتیب ارزش، صادرات صنایع غذایی حدود ۱۳ درصد و صنایع دارویی حدود ۴۱ درصد رشد داشته است.
مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت یادآور شد: پارسال از نظر ارزشی بیش از ۱۰ میلیون دلار به ۲۰ کشور جهان صادرات شد که در این بین، عراق با سهم ۴۶ درصدی و افغانستان با سهم ۲۰ درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.
به گفته صادقی، سهم صادرات بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال گذشته از کل صادرات غیرنفتی (بدون احتساب میعانات گازی) ۸٫۴ درصد بوده است.

** تولید
وی اضافه کرد: پارسال تولید روغن نباتی به یک میلیون و ۴۷۴ هزار تن، داروی انسانی نزدیک به ۳۸ میلیارد عدد و پودر شوینده ۶۵۱ هزار تن رسید.
این مقام مسئول همچنین تعداد پروانه بهره برداری واحدهای فعال (صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی) در سال ۱۳۹۶ را ۱۱هزار و ۲۸۸ پروانه با سرمایه ای در حدود ۳۵۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال نزدیک به ۴۳۲ هزار نفر بیان کرد.
اقتصام * ۳۰۶۵ ** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.