صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / هر خانواده‌ی ایرانی نیازمند مشاور و مددکار اجتماعی است
هر خانواده‌ی ایرانی نیازمند مشاور و مددکار اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی:

هر خانواده‌ی ایرانی نیازمند مشاور و مددکار اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هر خانواده همانند نیاز به پزشک خانواده، نیازمند مشاوره و مددکار اجتماعی است، گفت: ضرورت دارد در جامعه‌ی کنونی، فرهنگ مراجعه و احساس نیاز به مشاوره و روانشناس در میان خانواده‌ها نهادینه شود و این مسئولیت بر عهده‌ی روانشناسان کشور است که مردم برای شناساندن حرفه‌ی خود اهتمام جدی بورزند.

مشاوره

به گزارش کسب و کار نیوز، «محسن ارشدزاده» در «دومین جشنواره گرامیداشت روز ملی روانشناس»، با بیان این‌که طبق پیمایش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حدود ۲۴ درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روحی و رفتاری و شخصیتی هستند، اظهار کرد: امروزه رشد تکنولوژی و نوآوری‌ها، فقر، بیکاری، عدم توازن در توسعه و آسیب‌های اجتماعی نوپدید و تغییرات شرایط اجتماعی و اقلیمی جزو دلایلی هستند که می‌توانند در بروز اختلالات روحی و روانی تأثیرگذار باشند. 

وی مداخله، پیشگیری، درمان و کنترل آسیب‌های اجتماعی و عوامل تشدید اختلالات روحی را جزو مسئولیت‌های کارشناسان علوم روانشناسی دانست و گفت: ارتقای سلامت روان و سرمایه اجتماعی بر عهده متخصصان روانشناسی است، همانطور که بیماران جسمی به پزشک مراجعه می‌کنند، بیماران روحی نیز برای برطرف کردن مشکلات رفتاری و روانی باید تحت درمان روانشناسان قرار گیرند. 

وی با بیان این‌که بیش از ۲۵۰ نفر به‌عنوان روانشناس و مشاور در بهزیستی استان فعالیت دارند، افزود: در آذربایجان‌شرقی بیش از ۳۰۰ نفر مشاور و روانشناس در بخش غیردولتی و بیش از ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل رشته روانشناسی در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری با بهزیستی استان همکاری می‌کنند. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: معتقدم این همکاری‌های مشاوره‌ای و روانشناسی در بخش غیر دولتی نیز باید افزایش یابد که در همین راستا اداره‌کل بهزیستی برای علاقه‌مندان در این حوزه جهت ارائه مجوز و صدور پروانه فعالیت اعلام آمادگی می‌کند. 

وی با بیان این‌که در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار نفر از خدمات روانشناسی و مشاوره بهزیستی استان بهره‌مند شده‌اند، افزود: هم‌اکنون ۱۳۰ مرکز دولتی و غیردولتی مشاوره در استان فعالیت می‌کنند که تاکنون به ۹۵ هزار نفر خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به‌صورت حضوری و غیرحضوری ارائه داده‌اند. 

وی یادآور شد: تاکنون ۱۱۰ نفر از آموزش پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی به همت مشاوران در بخش دولتی و غیردولتی بهره‌مند شده‌اند. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.