صفحه اصلی / استان ها / ایلام / کمک ۱۶۰ میلیاردی دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایلام

کمک ۱۶۰ میلیاردی دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از کمک 163 میلیاردی دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «احمد کرمی» در همایش استانی روز ملی شوراها اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌ها و بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان ایلام اختصاص یافت.

وی، بهره‌گیری از تجربیات مناطق موفق را یکی از راه‌های استفاده مطلوب از اعتبارات عنوان و اظهار کرد: تلاش همه دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ارائه خدمت به مردم و کسب رضایت آنان است.

معاون استاندار ایلام، شوراها را از نهادهای کلیدی، اثرگذار و اثربخش در مسیر آبادانی شهرها و روستاها معرفی کرد و افزود: از ابتدای تشکیل شوراها تاکنون شاهد اقدامات کمی و کیفی مناسبی بوده‌ایم که به ارتقاء شاخص‌های کیفی در استان منجر شده است.

وی ادامه داد: هرم جمعیتی استان بیانگر افزایش جمعیت شهری است، یکی از علل این موضوع، از میان رفتن اشتغال در روستاهاست که شوراها با تدوین و تنظیم برنامه‌های اثربخش در این مناطق میتوانند با حفظ تولید در روستاها مانع از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها باشند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به گذشت بیش از یک قرن از عمر شهرداری‌ها، گفت: اگرچه شهرداری‌ها در این مدت تجربه‌های بسیاری را کسب کرده‌اند، اما کماکان شهرهای ما با چالش هایی مواجه هستند.

کرمی رفع چالش‌های نوین را نیازمند تحقیق، پژوهش و برنامه‌ریزی مدون دانست و ادامه داد: یکی از چالش‌های شهرداری‌ها و شوراها موضوع «ترافیک» است که در گذشته برنامه‌ریزی منطبق با شرایط کنونی برای آن صورت نگرفته است.

معاون استاندار ایلام، موضوع «پسماند» دومین چالش شهرداری‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر شهرداری‌ها برای موضوع پسماند برنامه‌ریزی لازم نداشته باشند، یکی از مشکلات کلیدی خواهد بود در این زمینه باید از تجارب دیگران استفاده کرد به نحوی که از بازیافت پسماند، انرژی، کود و مواد دیگری تولید می‌کنند و از این طریق به محیط زیست یاری می‌رسانند.

کرمی سومین چالش فراروی شوراها و شهرداری‌ها را استفاده بهینه از «آب» دانست و گفت: جداسازی آب شرب از آب فضای سبز، استفاده از پس‌آب فاضلاب شهرها و رعایت الگوهای مصرف در این زمینه می‌تواند کارگشا باشد.

وی از اعضای شوراهای شهر استان ایلام خواست در رابطه با این چالش‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند تا استان در آینده با چالش‌های بیشتری مواجه نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام  در بخش دیگری از سخنانش، خواستار استفاده از ظرفیت فکری و اجرایی نخبگان مناطق توسط شوراها شد و ادامه داد: شهرداری‌ها نهادهایی درآمد هزینه‌ای هستند و بررسی وضعیت آن‌ها بیانگر وضعیت نامطلوب آن‌هاست.

معاون استاندار ایلام با بیان این‌که شهرداری‌ها باید به سمت ایجاد درآمد پایدار حرکت کنند، تصریح کرد: درآمدهای شهرداری‌ها با میزان هزینه‌ها همخوانی ندارد و از این‌رو نمی‌توانند خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهند.

کرمی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و برون‌سپاری خدمات را یکی از راهکارهای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی، تلاش و استفاده از ظرفیت‌های بومی می‌توان به درآمد پایدار رسید و بخشی از مشکلات را از این طریق حل کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.