صفحه اصلی / استان ها / همدان / شهرداری برای تأمین حقوق به شهرفروشی روی نیاورد
شهرداری برای تأمین حقوق به شهرفروشی روی نیاورد

استاندار همدان:

شهرداری برای تأمین حقوق به شهرفروشی روی نیاورد

استاندار همدان با تأکید بر خودکفایی شهر، گفت: شهرداری برای تأمین حقوق پرسنل و دستمزدها به شهرفروشی روی نیاورد.

استاندار همدان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدناصر نیک‌بخت یکشنبه ۹ اردیبهشت با حضور در صحن شورای اسلامی شهر همدان به مناسبت روز شوراها، یکی از راهکارهای جلوگیری از شهرفروشی را ایجاد سرمایه‌گذاری در شهر و حاشیه شهرها دانست و خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر همدان اظهار کرد: شهر را به خودکفایی برسانید چرا که وقتی سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و بخش خصوصی وارد شود، هم مردم و هم شهرداری نفع می‌برند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در بازآفرینی بافت فرسوده استان اول در کشور است، خطاب به رئیس شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: بیشتر ما را به شورا راه دهید تا باهم به مردم خدمت کنیم، همدان ساخته شده و باید آن را بزک کنیم.

نیک‌بخت با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که بر نظام مردم‌سالاری دینی تکیه دارد، افزود: تبلور و جلوه‌گاه مردم‌سالاری دینی وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات‌هایی است که از سال اول پیروزی انقلاب انجام گرفته است به طوریکه در طول ۴۰ سال گذشته مردم مسئولان را انتخاب کرده و به کار گرفتند.

وی ادامه داد: اعتبار و شأن مسئولان بر این است که خدمتگذار مردم باشند و شوراها نزدیک‌ترین خدمتگزاران به مردم هستند و این وظیفه سنگینی است که اگر به خوبی انجام شود در دنیا و آخرت برای عضو شورا افتخارآفرین است.

استاندار همدان اضافه کرد: شوراها در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهسازی و نوسازی و همه نیازهای جامعه دخیل هستند و به طور قطع اگر شورای قوی داشته باشیم نقش و تأثیر بیشتری از هر ارگانی در رضایتمندی مردم خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از شورای پنجم در انتخاب شهردار همدان، اظهار کرد: در شوراهای گذشته نیز انتخابات خوبی انجام شده بود اما در دوره پنجم به علت اینکه انتخاب شهردار با توجه به افق تعریف شده برای همدان انجام گرفته است و انتخاب «عباس صوفی» به عنوان شهردار نوید این را می‌دهد که پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه همدان بالفعل شود.

نیک‌بخت با بیان اینکه تا امروز برنامه‌های خوبی از شهردار همدان دریافت شده است، گفت: افق همدان، افق قبل نیست و باید افق این شهر خیلی بلندتر تعریف شود.

وی اظهار کرد: امسال در همدان ۳ رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی را شاهد خواهیم بود به طوریکه در اردیبهشت نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی با حضور ۵۰۰ نفر از هنرمندان و صاحب‌نظران برگزار خواهد شد و در تیر و آبان‌ماه نیز همدان میزبان اجلاس گردشگری کشورهای آسیایی و اجلاس گردشگری با حضور ۱۸۰ کشور خواهد بود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه گردشگری همدان را نباید دست‌کم گرفت، تصریح کرد: گردشگری برای همدان یکی از شایسته‌ترین راهکارهای توسعه است به طوریکه این رویدادها فرصتی است تا بتوانیم در گردشگری و معرفی همدان به آسیا و دنیا اقدام و بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه میهمانان این رویدادها قرار نیست در همدان بمانند، افزود: همدان پذیرای میهمانان این رویدادها و ثقل حضور میهمانان خواهد بود و بنابراین همه شهرستان‌ها باید آمادگی داشته باشند.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه از آبان سال گذشته تا پایان نوروز ۴۱۰ میلیارد تومان مبل و منبت ملایر به گردشگران فروخته شده است، گفت: اگر گردشگری مناسب نباشد این آورده برای استان ممکن نبود و باید از این فرصت‌ها استفاده بیشتر شود.

وی یادآور شد: تاریخ و بزرگان، شرایط آب و هوایی همدان افتخارآفرین است اما با توجه به ورود میهمانان از کشورهای دیگر ورودی‌های شهر و زیباسازی شهر باید بیشتر شود.

استاندار همدان گفت: همدان برای توسعه و فرهنگ و تعالی تمام بایسته‌ها را دارد و بر روی ریل توسعه قرار گرفته است که باید به آن سرعت ببخشیم.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان تحقق پیدا کرده است، افزود: تا کنون ۲۰ هزار و ۷۱۶ شغل در استان ایجاد شده است.

نیک‌بخت با اشاره به نهایی شدن شهر جدید حورا اظهار کرد: موافقت‌های اصلی این شهر داده شده و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز آن درنظر گرفته شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز تصویب شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.