صفحه اصلی / استان ها / ایلام / برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای غرب کشور در ایلام

برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای غرب کشور در ایلام

نخستین همایش منطقه‌ای غرب کشور در ایلام در 13 محور صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی استان آغاز به کار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «عبدالمالک شنبه‌زاده» مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه‌ی این همایش اظهار کرد: یکی از اهداف این همایش ثبت و ضبط آداب و رسوم و لباس‌های این دیار است  که  با گذر زمان تغییر کرده است.

وی با تأکید بر این‌که تلاش خواهد شد از مقالاتی که اندیشمندان به این همایش ارائه کرده‌اند پرونده‌هایی را استخراج کنیم آثار از گذشتگان حفظ شود، تصریح کرد:  ثبت این آثار به حفاظت منجر می‌شود و در آینده ان‌شاا… برنامه‌های بهتری در این خصوص تدبیر می‌شود.

دکتر «محمد میرزایی‌حیدری» رئیس دانشگاه آزاد استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: متأسفانه مردم‌شناسی تاکنون در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده و غربی‌ها به شرق‌شناسی پرداخته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین همایش‌هایی شاهد ارتقاء این رشته و اهمیت یافتن بیش از پیش آن در سطح دانشگاه‌ها باشیم.

خانواده و خویشاوندی، اقتصاد و توسعه، فرهنگ عامه، ایلات و عشایر، هنر و صنایع‌دستی، زبان و گویش، باستان‌شناسی، اعتقادات دینی، محیط‌زیست، گردشگری، شهر و روستا، اقوام و امنیت اجتماعی، جنگ و پایداری از جمله محورهای این همایش هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.