صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / افزایش شمار تخت‌های بیمارستانی هنر نیست در حالی که شاهد منابع بیماری‌زا هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به آلایندگی‌های صنایع در خوزستان:

افزایش شمار تخت‌های بیمارستانی هنر نیست در حالی که شاهد منابع بیماری‌زا هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که باید جهت کاهش آلایندگی‌های صنایع به‌ویژه در مناطق مسکونی تصمیم‌گیری شود، گفت: توصیه می‌کنیم صنایع ایجادکننده آلایندگی مراقبت کنند. افزایش شمار تخت‌های بیمارستانی هنر نیست در حالی که شاهد منابع بیماری‌زا هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی» در حاشیه افتتاح ۲۳ طرح درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در ادامه سفر به خوزستان در شادگان و سوسنگرد پروژه‌هایی را افتتاح کردیم که امیدواریم حاصل افتتاح این پروژه‌ها ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان و رضایت مردم شود.

وی افزود: هر چه بتوانیم شاخص‌های بهداشتی را ارتقا بدهیم زمینه توسعه بیشتری در خوزستان فراهم می‌شود. امروز بیمارستان مجهزی در دشت آزادگان به بهره‌برداری رسید و در این‌باره از کمک وزارت نفت تشکر می‌کنم.

وزیر بهداشت ادامه داد: هم‌چنین در شادگان با کمک همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله دانشکده علوم پزشکی آبادان توانستیم پروژه‌هایی در این شهرستان به بهره‌برداری برسانیم. در سراسر خوزستان قدم‌هایی در حال برداشتن است. امیدواریم بتوانیم با سرعت بیشتری در سال ۹۷ پروژه‌های در حال اجرا را دنبال کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: پس از ماه مبارک رمضان نیز شماری پروژه در اهواز و مناطق دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال ۹۷ سرانه تخت و مراکز بهداشت و درمانی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به صنایع ایجادکننده آلودگی گفت: باید برای کاهش آلایندگی‌های صنایع به‌ویژه در مناطق مسکونی تصمیم‌گیری شود اما در خصوص آنچه در حوزه بهداشت و درمان است توصیه می‌کنیم صنایع ایجادکننده آلایندگی مراقبت کنند. افزایش شمار تخت‌های بیمارستانی هنر نیست در حالی که شاهد منابع بیماری‌زا هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به تجمع مردم جلوی درب ورودی بیمارستان شهدای نفت دشت آزادگان و در دست داشتن نامه‌های درخواستی تصریح کرد: بیشتر این تجمع‌ها برای این است که مردم جویای کار برای فرزندانشان هستند. واقعیت این است که مردم تصور می‌کنند هر وزیری که به جایی سفر می‌کند اختیار بی‌حدی دارد اما استخدام در اختیار سازمانی به نام سازمان امور استخدامی کشور است که در هر دوره‌ای معاون رئیس‌جمهور باید اجازه استخدام بدهد. استخدام نیز از طریق برگزاری آزمون سراسری انجام می‌شود و در مورد این‌که در آزمون تقلب می‌شود یا نه نمی‌توانم تأیید کنم که این موضوع صحت دارد یا نه.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: کار ما در وزارت بهداشت آموزش جهت تربیت پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما، داروساز و نیروهای آزمایشگاه و در عین حال ارائه خدمات از جمله احداث خانه بهداشت و پایگاه بهداشت است. هم‌چنین بستری کردن مردم و تأمین تجهیزات پزشکی از وظایف ما است.

وی افزود: آن چیزی که برای من اهمیت داشت بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای نفت دشت آزادگان بود. ایجاد بیمارستان صرفاً احداث ساختمان و تأمین تجهیزات نیست، تخصص پزشک و احترام مردم را نگهداشتن نیز مهم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: هفته آینده هیئتی برای بررسی شرایط بیمارستان می‌فرستم. هم‌چنین در بستان بیمارستانی از پیش احداث شده بود که بلاتکلیف است و این هیئت وضعیت بیمارستان بستان را نیز پیگیری می‌کند. هم‌چنین قرار بود یک مجتمع عالی خدمات سلامت در هویزه ایجاد شود که این موضوع نیز توسط این هیئت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.