صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / عراق و سوریه مسیری برای حمله داعش به ایران بودند
عراق و سوریه مسیری برای حمله داعش به ایران بودند

مشاور رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور

عراق و سوریه مسیری برای حمله داعش به ایران بودند

‌مشاور رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: عراق و سوریه مسیری برای حمله ‌داعش‌ به ایران بودند، اما دلیرمردی فرزندان این سرزمین مانع آنان شد.

سردار داوود عامری

‌به گزارش کسب و کار نیوز، سردار داوود عامری امروز (هفتم اردیبهشت) در بازدید از یادمان مرصاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد و تقدیر از فداکاری و رشادت های آنان گفت: کرمانشاه سرزمین دلیرمردان و شیرزنان است و ایران همواره خاطره رشادت‌ها و سلحشوری مردم این منطقه را در طول هشت سال دفاع مقدس از یاد نمی‌برد.

وی به حمله داعش به کشور عراق اشاره کرد و افزود: در سفر به این کشور وحشت مردم را نظاره گر بودم که به راحتی خانه و کاشانه خود رها می‌کردند، اما در طول هشت سال دفاع مقدس مردم کرمانشاه لحظه‌ای عقب نننشستند و جانانه در برابر دشمن مقاومت کردند.

وی یادآور شد: مردم کرمانشاه هشت سال زیر بمباران و هجمه سنگین دشمن بودند، اما کوچک و بزرگ آنها عقب ننشست و جانانه از آب و خاک این میهن دفاع کردند.  

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف داعش حمله به ایران بود، نه عراق و سوریه، گفت: دو کشور عراق و سوریه تنها مسیری برای حمله داعش به ایران بود، اما این فداکاری و رشادت فرزندان این سرزمین بود که باعث شد داعش حتی جرات کوچکترین تعرض به خاک ایران را نداشته باشد و امنیت ارزنده امروز مرهون فداکاری آن عزیزان است.

عامری به امنیت مطلوب ایران اشاره کرد و افزود: امروز حتی دشمنان این آب و خاک نیز به وجود این امنیت اعتراف دارند و ایران را جزیره با ثبات و امن منطقه خطاب می‌کنند.

وی افزود: دلیرمردی فرزندان این سرزمین نه تنها امنیت ایران را رقم زده بلکه تحفه امنیت را به کشورهایی مانند لبنان و عراق و سوریه هم هدیه کرده است.

وی در ادامه مرصاد را یادمان دو خاطره مقاومت و ذلت دانست و افزود: این مکان خاطره ذلت آنانی است که میهن خود را فروختند و تاریخ ایران از آنان همواره با شرمندگی یاد خواهد کرد.

عامری تصریح کرد: اما این مکان مقدس خاطره آن جوانان دلیر را که مردانه ایستادند و از میهن خود دفاع کردند را هم برای ابدیت در ذهن خود دارد.

وی با اشاره آغاز سفرهای راهیان نور کشور از امروز گفت: این سفرهای نورانی و الهی برای سیر و سلوک در معرفت شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

 عامری از راهیان نور به عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی یاد کرد و افزود: با این سفر‌هاست که یاد و خاطره شهدا زنده شده و فداکاری آنها برای نسل جدید بازگو و بازتولید می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.