صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / تشریح اهداف بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از دادسراها
تشریح اهداف بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از دادسراها

از سوی معاون دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسراها انجام شد

تشریح اهداف بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از دادسراها

معاون نظارت بر دادسراهای دادستانی کل کشور، نظارت بر حسن اجرای قانون، ایجاد هماهنگی بین دادسراها، آسیب شناسی، ارتقای سطح کیفی و کمی قضات و شناسایی نیروهای توانمند و مجرب و اقدام برای ارتقای جایگاه آنها را از جمله اهداف بازدید از دادسراها برشمرد.

محمد فیروزی، معاون نظارت بر عملکرد دادسراهای دادستان کل کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، محمد فیروزی در پانزدهمین همایش روسای کل دادگستری و دادستانهای سراسر کشور به تبیین ساختار این معاونت پرداخت و گفت: در این معاونت اداره کل نظارت بر دادسراها و نظارت بر زندانها و اجرای احکام و ضابطین وجود دارد که وظایف مهمی را بر عهده دارند.

وی در بیان نحوه بازرسی ها، تصریح کرد: بازدیدها به صورت سرزده، مستمر و دوره ای صورت می گیرد و همچنین با استفاده از بازدید الکترونیکی کلیه شعبات را مورد بررسی قرار می دهیم و این بازدیدها در سال جاری با جدیت استمرار پیدا می کند.

فیروزی نظارت بر حسن اجرای قانون، ایجاد هماهنگی بین دادسراها، آسیب شناسی، ارتقای سطح کیفی و کمی قضات و شناسایی نیروهای توانمند و مجرب و اقدام برای ارتقای جایگاه آنها را از جمله اهداف این بازدیدها برشمرد.

وی از دادستانهای مراکز استانها خواست تا  احکام قطعی شده اجرای احکام را اجرا کنند.

معاون دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسرها با تاکید بر روسای کل دادگستری ها مبنی بر نظارت بر تجدیدنظر و دادگاه های بدوی از آنها خواست دستورالعمل ساماندهی اجرای احکام و کاهش جمعیت کیفری را اجرا کرده و نتایج را به دادستان کل اعلام نمایند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.