صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / بیمه ها، خدمات سلامت روان را پوشش دهند

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت:

بیمه ها، خدمات سلامت روان را پوشش دهند

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، با انتقاد از پوشش بیمه ای خدمات روانپزشکی، اظهار کرد: انتظار می رود، سازمان های بیمه گر از خدمات سلامت روان حمایت بیشتری کنند.

استانها/ بهداشت روان

به گزارش کسب و کار نیوز،  علی اسدی در این باره  افزود: انتظار می رود پوشش بیمه ها از خدمات روانپزشکی نه تنها در بخش دولتی، بلکه در بخش خصوصی هم صورت گیرد، تا هم خدمات سرپایی و هم خدمات بستری در تمام مراکز مورد حمایت قرار گیرد، همچنین بیمه های تکمیلی نیز باید در مقوله پوشش خدمات سلامت روان ورود پیدا کنند.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت بر ارتقای سطح سواد سلامت روان مردم تاکید کرد و گفت : این موضوع به نوبه خود می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات باشد.

وی ادامه داد: اگر آگاهی مردم درخصوص بیماری ها و اختلالات روانپزشکی افزایش پیدا کند، دو فایده درپی خواهد داشت، یکی اینکه مردم نسبت به مشکل خود آگاهی پیدا می کنند و برای برطرف کردن آن به درمانگر مراجعه می کنند، که همین موضوع می تواند در کیفیت زندگی فرد تاثیر مثبت گذاشته و به تبع آن کارکرد مردم در جامعه را بهبود ببخشد، و از طرفی تشخیص زودتر، مداخله درمانی زودرس را در پی دارد و از عوارض بیماری جلوگیری می ‌کند.

اسدی، انگ زدایی از بیماری ها و اختلالات روانپزشکی را دومین تاثیر افزایش سطح سواد سلامت روان مردم تلقی کرد و اظهارداشت: چنانچه درک صحیحی از بیماری ها و اختلالات روان در مردم ایجاد شود، با این دسته از بیماران بهتر برخورد می کنند و بیماری های روانپزشکی انگ و ناپسند تلقی نمی شود.

براساس گزارش وبدا، وی به عملکرد رسانه های جمعی درخصوص فرهنگسازی در جهت سلامت روان اشاره کرد و گفت: رسانه های جمعی و تصویری کمتر به موضوعات سلامت روان میپردازند و از آنجا امروزه فضای مجازی با اقبال خوبی از سوی مردم روبرو است، بنابراین رسانه در این مقوله تاثیرگذار است

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.