صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شلیک گاز اشک‌آور به فلسطینی‌ها در پنجمین تظاهرات “بازگشت”
شلیک گاز اشک‌آور به فلسطینی‌ها در پنجمین تظاهرات “بازگشت”

شلیک گاز اشک‌آور به فلسطینی‌ها در پنجمین تظاهرات “بازگشت”

ارتش رژیم صهیونیستی به سمت تظاهرکنندگانی که از ساعات اولیه صبح امروز (جمعه ) در نزدیکی چادرهای برپا شده در نزدیکی مرزهای شرقی نوار غزه تجمع کرده بودند، گاز اشک آور شلیک کردند.

تظاهرات بازگشت

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، صدها فلسطینی از ساعات اولیه صبح امروز به طور گسترده راهی مناطق مرزی غزه شدند تا در پنجمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت تحت عنوان “جمعه جوانان انقلابی” شرکت کنند.

تاکنون پنج هفته از تظاهرات بزرگ بازگشت گذشته است و در این مدت ۴۲ فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از ۵۰۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که حال نزدیک به ۱۵۰ نفر از آنان وخیم است.

هدف از برپایی این تظاهرات‌ها، تاکید بر حق بازگشت فلسطینیان به شهر و دیار خود است که به زور از آن کوچانده شده‌اند.

اوج این تظاهرات‌ها قرار است روز ۱۵ مه باشد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده در این تاریخ سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل می‌کند.

ساکنان غزه برای آغاز تظاهرات بازگشت بعد از نماز جمعه در نوار مرزی غزه تجمع و در مقابل نیروهای اسرائیلی تعدادی سنگر در برابر چادرهای بازگشت در مرزهای غزه ایجاد کردند.

کمیته عالی فوق‌العاده بهداشت در نوار غزه نیز سطح آماده باش خود را بالا برده و بیمارستان‌ها و ارگان‌های امدادی و مراکز پزشکی در شرق غزه خود را برای تلفات احتمالی تظاهرات بازگشت در جمعه پنجم خود آماده کرده‌اند.

اشغالگران نیز از پهپادهای کوچک تصویربرداری خود بر فراز تظاهرکنندگان در شرق استان خانیونس در جنوب نوار غزه استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.