صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / تبریز ۲۰۱۸ زمینه ساز تحکیم روابط کشورهای اسلامی است
تبریز ۲۰۱۸ زمینه ساز تحکیم روابط کشورهای اسلامی است

تبریز ۲۰۱۸ زمینه ساز تحکیم روابط کشورهای اسلامی است

مدیر اجرایی سازمان ملی گردشگری بنگلادش گفت: رویداد مهم و بین المللی تبریز 2018 می تواند موجب تحکیم و گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی کشورهای اسلامی شود.

ناصر اوددین روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بنگلادش و ایران در سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی، همکاری های بسیار خوب و نزدیکی با هم دارند که این همکاری ها در بعد اجتماعی و فرهنگی همچون گردشگری می تواند روز به روز گسترده تر شود.
وی، رویداد تبریز ۲۰۱۸ را اتفاقی مبارک برای تمام کشورهای اسلامی خواند و با بیان اینکه باید از این فرصت مهم به بهترین شکل استفاده کرد، افزود: ما علاقمند به توسعه همکاری ها در بخش گردشگری با ایران و شهرهای مختلف آن به ویژه تبریز هستیم.
اوددین از تبریز به عنوان شهری با فرهنگ قابل احترام نام برد که از تاریخ دیرینه ای برخوردار بوده و آثار تاریخی بیشماری دارد.
وی از آیین افتتاخ رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ به نیکی یاد کرد و ادامه داد: این آیین برای ما بسیار لذت بخش و جالب بود که سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران بر غنای آن افزود.
مدیر اجرایی سازمان ملی گردشگری بنگلادش با ابراز خرسندی از حضور در تبریز، گفت: با وجود اینکه اطلاعات دقیقی از این شهر نداشتیم، اما تجربه جدید و مهیجی را اندوختیم و تلاش خواهیم کرد گردشگران بنگلادشی را برای سفر به این شهر تاریخی ترغیب کنیم.
وی از آغاز هماهنگی ها برای سفر وزیر گردشگری بنگلادش به ایران در ماه های آینده خبر داد.
وی، اجتماعی بودن و خوش رفتاری را از ویژگی های بارز مردم تبریز بیان کرد که می تواند در توسعه صنعت گردشگری این منطقه تاثیرگذار باشد.
وی تاکید کرد: امروز به طور حضوری شاهد گشایش بسیار آبرومندانه رویداد ‘تبریز ۲۰۱۸' بودیم و تلاش خواهیم کرد تجربه های خود را از حضور در تبریز در رویدادهای مشابه کشور خودمان نیز به کار گیریم.
اوددین، ایده انتخاب یک شهر به پایتختی گردشگری جهان اسلام را در توسعه و تعمیق مناسبات همه جانبه بین کشورهای مسلمان بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: امیدوارم ‘تبریز ۲۰۱۸' بتواند در بسترسازی برای آشنایی بیشتر مردم بنگلادش با این شهر و دیگر شهرهای ایران مفید باشد.
وی اضافه کرد: هر چند حضور ما در تبریز کوتاه بود اما در گشت و گذاری که داشتیم متوجه شدیم این شهر همه معیارهای لازم برای انتخاب شدن به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام را دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ چهارشنبه این هفته با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، وزرا و مقام های ملی و استانی و ۶۰ نفر از نمایندگان سیاسی و گردشگری کشورهای مختلف جهان در این شهر برگزار شد.
۳۰۳۸/۵۱۸

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.