صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / افزایش نرخ ارز به دلایل سیاسی/موضع دادستان کل‌ درباره پیام‌رسان‌ها/ ممنوعیت اعتصاب غذا در زندان
افزایش نرخ ارز به دلایل سیاسی/موضع دادستان کل‌ درباره پیام‌رسان‌ها/ ممنوعیت اعتصاب غذا در زندان

در گزیده اخبار سیاسی ۶ و۷ اردیبهشت بخوانید؛

افزایش نرخ ارز به دلایل سیاسی/موضع دادستان کل‌ درباره پیام‌رسان‌ها/ ممنوعیت اعتصاب غذا در زندان

دلیل نگهداری مرتضوی در اوین، از سر گیری پروازهای تهران – سلیمانیه، تشکیل کنفرانس امنیتی مشترک با حضور سایر کشورهای منطقه، دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن با رهبری، تصویب طرح اعمال تحریم علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

7.2

به گزارش کسب و کار نیوز، شرکت کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم، تنها راه پیشرفت و سعادت امت اسلامی را عمل به قرآن دانستند و گفتند: عمل به قرآن، درواقع تمسک به حبل‌الله است و موجب می‌شود مسلمانان در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، دچار سقوط و انحراف و ذلت نشوند.ایشان افزودند:ایران با عمل به قرآن مقابل امریکا ایستاده و پیشرفت کرده است.

در جلسه ستاد اقتصادی دولت نیز که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، نمایندگان بخش خصوصی و بانک های کشور با حمایت از سیاست ارزی اخیر دولت، نظرات و پیشنهادهای خود را برای اجرای کامل و دقیق آن ارائه کردند.حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه اظهارکرد:درآمد ارزی کشور در شرایط کاملا اطمینان بخشی است و همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت کامل قابل تامین است.

محمدباقر نوبخت نیز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی، با اشاره به افزایش قیمت ارز و نوسانات آن و سیاست های دولت در این خصوص گفت: هر سال نزدیک ایام عید، در بهمن ماه، قیمت ارز کمی افزایش پیدا می کند. سال ۹۶ هم این شرایط به وجود آمد اما علت افزایش نرخ ارز سیاسی بود، در واقع تلاش دشمنان ما نیز بر همین مساله بود.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: برای رسیدن به قدرت، خلق یک جامعه سالم و دستیابی به یک اقتصاد مولد و نهادمند باید باهم پیوند داشته باشیم چرا که پیوند جریان‌های سیاسی راه را برای نظام هموار می‌کند.

همچنی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در حرم امام راحل، گفت:اگر دینداران در تصدی امور ناموفق باشند، مردم از دین برمی‌گردند. وقتی دینداران تصدی دنیا می‌کنند باید دنیا را بهتر از بی‌دینان بسازند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان به آن‌چه «انتقادات و اتهامات ناروا و نامتعارف برخی رسانه‌ها از سفر وزیر امور خارجه به نیویورک» عنوان کرده پاسخ داد و تاکید کرد:ظریف در نیویورک از حقوق مردم و کشور دفاع کرد.

غلامعلی خوشرو نماینده دائم‌ جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع وضعیت در خاورمیانه و مسئله فلسطین، اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل را عامل اصلی و مرکزی همه کشمکش ها و منازعات در خاورمیانه دانست و با اشاره به استمرار سیاستهای تجاوزکارانه، توسعه طلبانه و آپارتاید این رژیم اظهار کرد:شورای امنیت به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

مجلس نمایندگان آمریکا با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان  با ۴۱۰ رأی موافق در برابر تنها ۲ رأی مخالف بار دیگر طرحی را برای اعمال تحریم علیه ایران به بهانه موضوعات حقوق بشری به تصویب رساند.

همچنین در جلسه استماع گزارش کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا، وزیر دفاع آمریکا گفت که هنوز تصمیمی درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران گرفته نشده است اما واشنگتن با متحدان اروپایی خود کار می‌کند تا ببیند آیا راهی برای اصلاح آن وجود دارد یا خیر.

دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه و پاکستان  درخصوص تشکیل کنفرانس امنیتی مشترک با حضور سایر کشورهای منطقه به توافق رسیده و ساز و کارهای آن را مشخص کردند.  دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه و ژنرال «ناصرخان جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه همچنین بر ضرورت همکاری همه جانبه کشورهای موثر آسیا برای مقابله با این روند تاکید کردند.

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران اعلام کرد که شرکت‌های گردشگری سلیمانیه و ایران مصوبه‌ای صادر کردند که به موجب آن پروازهای تهران – سلیمانیه از سرگرفته می شود. وی افزود: از سرگیری این پروازها نیازمند برخی مقدمات است که احتمال دارد یک هفته طول بکشد.

یک کارشناس مسائل ترکیه،با اشاره به اینکه اردوغان از نتایج انتخابات پیش رو در ترکیه نگران است، خانم «مرال آکشنر» وزیر پیشین کشور ترکیه را که به تازگی حزب «نیک» را تاسیس کرده، جدی‌ترین رقیب اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی این کشور دانست.

مدیرکل زندان‌های تهران دلیل نگهداری مرتضوی در اوین و تاثیر اخلاق بر آزادی رحیمی را تشریح کرد و درباره مباحثی مبنی بر این‌که «مرتضوی باید در ندامتگاه بزرگ نگهداری می‌شد نه اوین؟ »گفت: وی در اوین است و تشخیص این‌که زندانی کجا نگهداری شود با سازمان زندان‌هاست. وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که آیا رفتار محمدرضا رحیمی در زندان بر آزادی او تاثیر داشت نیز گفت: بله وی اخلاقش خوب بود.

همچنین رییس سازمان زندان‌ها درباره آخرین وضعیت حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم، گفت: هر فردی که داخل زندان می‌شود فرقی ندارد متهم یا مجرم یا محکوم؛ حفاظت از جان او وظیفه انسانی ماست که این وظیفه را انجام می‌دهیم. وی افزود:کسانی که مقررات زندان را رعایت نکنند و بخواهند چیزی نخورند، ایناعتصاب غذا ممنوع است و  با در پیش گرفتن روش‌هایی با کمک روانشناسان، تلاش داریم تا این افراد جان خود را به خطر نیندازند. بدلیل نخوردن غذا وضعیت جسمانی بقایی دچار مشکل شد و وی برای مراقبت‌های بیشتر و به دلیل نگاه انسانی سازمان زندان‌ها، به بیمارستان اعزام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس نیز با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید شعبه‌ رسیدگی‌کننده به پرونده‌های شهردار اسبق تهران را اعلام کند  گفت: حساسیت پرونده‌های تخلفات شهردار اسبق تهران ایجاب می‌کند دستگاه قضایی جهت شفافیت اعلام کند در کدام شعبه به این پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و همزمان اطلاعات اولیه در خصوص روند رسیدگی به این پرونده‌ها را به جامعه بدهد تا جلوی شایعات گرفته شود.

در همایش سراسری رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت‌الله احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ی به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: بهترین خدمات خالصانه و مخلصانه را سپاه و بسیج عرضه کرده اند. سپاهیان به فکر درجه، پست و مقام نیستند و الگوی برتر آنها نیز سردار سلیمانی است که این همه کار کرد و زحمت کشید اما خود را مطرح نکرده است.

همچنین در اختتامیه پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری و دادستانهای سراسر کشور، دادستان کل کشور درباره پیام‌رسان‌ها گفت: مردم هرجا دیدند از طریق پیام رسانهای داخلی ورودی به حریم خصوصی آنها صورت گرفته است سریعا مراجعه کنند تا ببیند که قوه قضاییه در دفاع از حق آنها ورود پیدا می کند و متخلفین و مجرمین را به اشد مجازات می رساند. منتظری همچنین  با اشاره به موضوع مواجهه مامور نیروی انتظامی با یک زن بدحجاب در پارکی در تهران گفت: قرائن نشان می دهد که این برخوردی که به واسطه این ماجرا با نیروی انتظامی صورت گرفت، برنامه ریزی شده بود و این موضوع از نوع فیلمبرداری این ماجرا مشخص بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.