صفحه اصلی / استان ها / البرز / آموزش و پرورش فرهنگ کار را نهادینه کند
آموزش و پرورش فرهنگ کار را نهادینه کند

امام جمعه کرج:

آموزش و پرورش فرهنگ کار را نهادینه کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است بنابراین هر کس در هر مسئولیتی باید نسبت به کار خود احساس مسئولیت داشته باشد و کار خود را به خوبی انجام دهد.

امام جمعه کرج

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه هفتم اردیبهشت با تاکید بر اهمیت استقلال در زمینه‌های مختلف و جلوگیری از وابستگی به خصوص در زمینه اقتصادی گفت: کشورهای استعماری همیشه تلاش کرده‌اند تا ما را وابسته کنند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: به همین دلیل برای استقلال هر چه بیشتر باید از طرف دانشگاه و حوزه موج ایجاد شود.

امام جمعه کرج یکی از ملزومات این مقوله را جا افتادن فرهنگ کار در جامعه عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید به سمتی برود که لذت کار کردن را به فرزندان آموزش بدهد.

وی ادامه داد: فرزندان به جای سرگرمی‌های بیهوده در اوقات فراغت به خصوص در فضای مجازی باید به سمت فرهنگ کار بروند و کار کردن را یاد بگیرند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه نگرش به کار باید در جامعه تغییر کند، افزود: همه مسئولان باید در این زمینه از تمام توان خود بهره ببرند چرا که بیکاری موجب فقر و فقر هم همسایه بی دینی و انحراف اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است، بنابراین هر کس در هر مسئولیتی باید نسبت به کار خود احساس مسئولیت داشته باشد و کار خود را به خوبی انجام دهد.

خطیب جمعه کرج یکی از دلایل عدم استقبال از کالای ایرانی را طرح برخی مباحث در خصوص اجناس پایین کالاها عنوان و تصریح کرد: اگر تولید کننده و کارگر نسبت به کار خود احساس مسئولیت کنند در کنار افزایش کیفیت کالا و جا افتادن مصرف کالای داخلی، اشتغال بیشتری نیز ایجاد خواهد شد.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به پیش رو بودن نیمه شعبان اشاره و با بیان اینکه فضیلت نیمه شعبان همانند شب قدر است، گفت: نیمه شعبان ولادت امامی است که روزی جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

وی یکی از دلایل گسترش تفکر انتظار را انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: به همین دلیل است که مستکبران پس از پیروزی انقلاب بارها تلاش کردند امید به آینده را در جامعه ما از بین ببرند اما مردمی که مفهوم انتظار را می‌دانند اهل سازش با دشمن نیستند.

امام جمعه کرج به تهدیدات آمریکا و متحدینش علیه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: حاکمان منطقه با پول و سرمایه خود ائتلافی ضد ایرانی ایجاد کرده‌اند.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: روسای جمهور آمریکا و فرانسه بیان کرده‌اند که ایران باید فعالیت‌های موشکی خود را تعطیل کند، این در حالی است که مسئولان کشور بارها عنوان کرده‌اند که توان دفاعی و موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به فرا رسیدن هفته جوان نیز اشاره و اعلام کرد: عملکردها باید به گونه‌ای باشد که زمینه اشتغال و پویایی برای این نسل عظیم و مهم ایجاد شود.

وی در پایان اظهار کرد: علاوه بر جوانان برای کارگران نیز باید تلاش کرد تا کارخانه‌های تعطیل شده دوباره فعال شود و رونق به اقتصاد کشور بازگردد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.