صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / پروانه اشتغال رییس نظام مهندسی تهران تعلیق شد
پروانه اشتغال رییس نظام مهندسی تهران تعلیق شد

به علت عدم اجرای بخشنامه‌های وزیر

پروانه اشتغال رییس نظام مهندسی تهران تعلیق شد

به دنبال عدم تمکین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از بخشنامه‌های عباس آخوندی، وزارت راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار حسن قربان‌خانی رییس این سازمان را تعلیق کرد.

دکتر قربان‌خانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با ابلاغ نامه‌ای به مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خواستار تعلیق پروانه اشتغال به کار حسن قربان‌خانی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شد.

در متن این نامه آمده است:

نظر به عدم رعایت ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌های وزارت را ه و شهرسازی در موارد متعدد توسط آقای مهندس حسن قربان‌خانی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران دارنده پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته عمران که موجب بروز بی‌نظمی در ارائه خدمات مهندسی و به تبع آن ایجاد خلل در روند فعالیت ذینفعان و نهادهای ذیربط شده است، بدین وسیله ضمن اعلام تصمیم مقام عالی وزارت مبنی بر تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسی ایشان مستند به بند «ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵» مقتضی است دستور فرمایید مراتب به ایشان و نهادهای ذیربط ابلاغ گردد.

حامد مظاهریان معاون وزیر

تعلیق پروانه اشتغال قربان‌خانی در حالی صورت گرفته که طی ماه‌های اخیر تنش‌هایی میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی بر سر بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های اخیر عباس آخوندی در گرفته است.

از جمله این بخشنامه‌ها، منع اشتغال کارکنان ۱۲ دستگاه در سازمان نظام مهندسی، حق انتخاب مهندس توسط مالک و توقف دریافت پنج درصد از حقوق مهندسان توسط سازمان نظام مهندسی بوده است.

به دنبال این بخشنامه‌ها، فرج‌الله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مراکز تابع خود در استان‌ها نامه زد و اعلام کرد: حق اجرای دستورالعمل‌های وزیر راه و شهرسازی را ندارند و در صورت اجرای آنها با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.