صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / ۵۰ هزار واحد نیمه‌تمام مسکن مهر برای تکمیل در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرد
۵۰ هزار واحد نیمه‌تمام مسکن مهر برای تکمیل در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

۵۰ هزار واحد نیمه‌تمام مسکن مهر برای تکمیل در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تحویل 50 هزار واحد نیمه‌تمام مسکن مهر به کمیته امداد و بهزیستی برای تکمیل، گفت: در این طرح هزینه تکمیل کلیه مسکن‌های نیمه‌تمامی که در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد از سوی کمیته امداد تامین می‌شود.

کمیته

 به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فتاح در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری خوزستان و کمیته امداد امام خمینی(ره) با محوریت توانمندسازی نیازمندان که امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان انجام شد، اظهار کرد: در بودجه ۹۷ مصوب مجلس، مقرر شده است که دولت ۵۰ هزار واحد مسکن مهر را در سطح کشور به کمیته امداد و بهزیستی تحویل دهد. در این طرح هزینه تکمیل کلیه مسکن‌های نیمه‌تمامی که در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد را می‌پردازیم و کمیته امداد در استفاده از این ظرفیت محدودیتی ندارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: همچنین یک توافق در دولت انجام شده و قرار است ۱٫۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه روستایی و شهرهای با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر برداشت شود که سازمان مدیریت سهمی از ۱٫۵ میلیارد دلار به کمیته امداد تخصیص داده است.

وی عنوان کرد: ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال برای کل کشور در سال ۹۷ در نظر گرفته شده است و امیدواریم این مبلغ ۱۰۰ درصد تخصص داده شود تا به هدف دولت در زمینه توانمندسازی نیازمندان برسیم.

فتاح بیان کرد: همکاری خوبی بین کمیته امداد، دولت و مجلس وجود دارد و وحدتی برای انجام مأموریت کمیته امداد ایجاد شده است. این هم‌افزایی در سطح مجلس، دولت و کمیته امداد می‌تواند آرامش را برای نیازمندان جامعه فراهم کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برخی اقدامات هنوز در کمیته امداد در حال انجام است و مأموریت ما هنوز ناقص است. در بخش تجهیز نرم‌افزارها و به روز شدن و تغییر سیستم و رویه‌ها بخشی از کار انجام شده و بخشی در حال انجام است.

فتاح  با اشاره به فعالیت‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال گذشته، گفت: در سال ۹۶، ۲۱۰۰ میلیارد تومان از مجموعه تبصره ۱۶، بودجه وام اشتغال قرض‌الحسنه داشتیم که از این رقم ۱۵۰ میلیارد تومان تا امروز جذب شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: در سال ۹۶، ۱۳۵ هزار فقره اشتغال‌زایی ایجاد شده که امیدواریم امسال این رقم بیشتر شود زیرا هدف نظام و نیاز جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت و همکاری خیرین خوزستان تصریح کرد: در سال ۹۶ حدود ۱۰۸ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان کمک شده است که کمک‌های جمع‌آوری شده نسبت به سال قبل از آن، ۳۰ درصد رشد داشته است. کمیته امداد خوزستان به همین نسبت در همه شاخص‌ها عملکرد بالایی داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: همچنین بانک‌های خوزستان بیش از ۷۶۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی در حوزه کمیته امداد ارائه دادند. بنابراین  سهمیه سال ۹۶، ۹۰ درصد طبق تحقق برنامه بوده است و با توجه به اینکه وام‌های خردادماه در آمار سال گذشته محسوب می‌شود می‌توانیم بگوییم که ۱۰۰ درصد برنامه محقق شده است.

فتاح در خصوص احداث مسکن نیازمندان در خوزستان گفت: در سال ۹۶ حدود ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای خوزستان احداث شده است. با توجه به عملکرد خوب در این زمینه تصمیم گرفته شد که این موارد در قالب تفاهم‌نامه منعقد شود زیرا نانوشته عملکرد خوب بوده است و اکنون که این تفاهم‌نامه منعقد شده قطعا عملکرد بهتری خواهیم داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری خوزستان و کمیته امداد تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی در طول سه سال برنامه‌ریزی شده بود که پیشنهاد دادیم زمان احداث این واحدهای مسکونی کاهش یابد و بنابراین مقرر شد که طی دو سال ۲ هزار واحد و در هر سال یک هزار واحد در خوزستان احداث شود. این واحدهای مسکونی با همکاری استانداری خوزستان و کمیته امداد احداث می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین بحث ارائه وام قرض‌الحسنه از محل صندوق کمیته امداد مطرح شده است. در سال گذشته ۳۷ میلیارد تومان از محل صندوق ولایت کمیته امداد وام پرداخت شد. در حال حاضر استاندار خوزستان به کمک ما آمده‌اند و قرار شده که ۱۵ میلیارد تومان از سوی استانداری خوزستان و ۱۵ میلیارد از سوی کمیته امداد و در مجموع ۳۰ میلیارد تومان به سپرده‌های صندوق در سال ۹۷ و ۹۸ افزوده شود.

وی با اشاره به انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: باید از ظرفیت علمی استان خوزستان حداکثر استفاده شود و این تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند به محرومین کمک کند.

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.