صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / وزیر نیرو: کمک می‌کنیم ساماندهی رودخانه “قره‌سو” زودتر عملیاتی شود

وزیر نیرو: کمک می‌کنیم ساماندهی رودخانه “قره‌سو” زودتر عملیاتی شود

وزیر نیرو گفت: کمک خواهیم کرد ساماندهی رودخانه قره‌سو کرمانشاه هر چه زودتر عملیاتی شود.

سفر وزیر نیرو به اراک

به گزارش کسب و کار نیوز ـ منطقه کرمانشاه، رضا اردکانیان در نشست شورای اداری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه از استان‌های پرآب کشور است، گفت: وزارت نیرو پروژه‌های مهم و کلانی در این استان در دست انجام دارد.

اردکانیان به پروژه‌های وزارت نیرو در بخش آب و برق در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ۱۳۵ پروژه بزرگ در دو حوزه آب و برق با بیش از ۹۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان در دست انجام داریم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه رسیده و مردم منطقه از آنها بهره‌مند شوند.

وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اهمیت کنترل و تصفیه فاضلاب، اظهار کرد: هر متر مکعب فاضلاب می‌تواند تا ۴۰ متر مکعب آب سالم را آلوده و از دسترس خارج کند، لذا پروژه های کنترل فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردارند.

اردکانیان ادامه داد: در کشور بالغ بر ۴٫۳ میلیارد مترمکعب پساب تولیدی از منابع شرب و خانگی داریم که اکنون بیش از سه میلیارد متر مکعب آن کنترل نشده و رها می‌شود که هم آلوده‌کننده محیط‌زیست و هم آلوده‌کننده منابع محدود آب شیرین است و در صورت تصفیه می‌تواند مهمترین منبع تامین آب بخش صنعت باشد.

وی به بازدید عصر امروز (چهارشنبه) خود از رودخانه قره‌سو کرمانشاه اشاره کرد و با ابراز تاسف از وضعیت این رودخانه به لحاظ ورود فاضلاب به آن، گفت: وضعیت فعلی رودخانه قره‌سو جدای از وجه ظاهری نامناسب آن و مشکلاتی که برای مردم و محیط‌ زیست ایجاد کرده، مصداق بارز کفران نعمت است.

اردکانیان اظهار کرد: سریعا در جهت بهبود وضعیت این رودخانه اقدام خواهیم کرد و از هر طریق ممکن پروژه ساماندهی قره‌سو را عملیاتی می‌کنیم.

وزیر نیرو به سامانه سردسیری استان کرمانشاه که اجرای آن از سوی مسئولین استان در این نشست درخواست شد هم اشاره کرد و گفت: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان متولی کار مشاوری را انتخاب کرده و امیدواریم تا پایان امسال نتایج مطالعات فاز اول این پروژه ارائه و تصویر دقیقی از این پروژه داشته باشیم و با توجه به منابع موجود بتوانیم آن را دنبال کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.