صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / واردات ۴۵ میلیون دلار گوشی تلفن همراه در فروردین ۹۷
واردات ۴۵ میلیون دلار گوشی تلفن همراه در فروردین ۹۷

واردات ۴۵ میلیون دلار گوشی تلفن همراه در فروردین ۹۷

براساس اعلام گمرک در نخستین ماه امسال 249 هزار و 154 گوشی تلفن همراه به ارزش 45 میلیون و 414 هزار دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از حیث ارزش 229 درصد افزایش داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز از گمرک، واردات گوشی تلفن همراه در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد نیز ۹۶ درصد افزایش یافت.
در فروردین ماه سال ۹۶ تعداد ۱۲۷ هزار و ۱۸ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار به کشور وارد شده بود.
براساس اعلام گمرک طی فروردین ماه امسال تعداد یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۷۳ درصد و از حیث ارزش ۷۷ درصد کاهش داشته است.
گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز، تقاضای سالیانه تلفن همراه در کشور بالغ بر ۹ میلیون دستگاه برآورد می شود که فقط ۲ میلیون دستگاه آن از طریق واردات رسمی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه نیز از سایر روش های وارداتی مانند ورود همراه مسافر تامین می شود.
براین اساس دولت طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه یا رجیستری که یک بار در سال ۱۳۸۵ به اجرا درآمد اما به دلیل های مختلف شکست خورد را اجرا کرد.
این طرح در دولت یازدهم با هدف کنترل بازار درباره ورود گوشی های قاچاق مطرح و پیگیری شد و پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم از بیست و هشتم مهرماه پارسال این طرح وارد مرحله نخست خود شد که مرحله پایش بازار بود.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چند مرحله محصولات شرکت های مختلف تلفن همراه را مشمول رجیستری کرد که مهمترین آن گوشی ها و تبلت های شرکت اپل بود.
بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات گوشی تلفن همراه از مبادی رسمی کشور در ۱۱ ماه ۹۶ نسبت به سال گذشته رشد ۹۳ درصدی داشته و به دنبال آن درآمد دولت از این محل نیز ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.
پایان بهمن ماه ۹۶ بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات وارد کشور شده است.
اقتصام**۹۱۳۲** ۶۰۷۵

همچنین مطالعه کنید:

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاههای کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر یازرلو اظهارداشت: با توجه به شرایط جوی بوجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.