صفحه اصلی / استان ها / کرمان / معادن و استخراج از آن‌ها یکی از ضرورت‌های کار دولت افغانستان است
معادن و استخراج از آن‌ها یکی از ضرورت‌های کار دولت افغانستان است

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان:

معادن و استخراج از آن‌ها یکی از ضرورت‌های کار دولت افغانستان است

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان با اشاره به وجود منابع متعدد معدنی در این کشور، گفت: معادن و استخراج از آن‌ها یکی از ضرورت‌های کار دولت افغانستان است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «نجیب‌الله خواجه‌عمری» ظهر امروز ۵ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از مجتمع مس سرچشمه با قدردانی از مسئولین این مجتمع اظهار کرد: در افغانستان نیز آنطور که تخمین زده شده بزرگترین معدن مس دنیا در مس آینک است که قرارداد آن با چینی‌ها منعقد شده است و کار هم آغاز شده بود و بخاطر مسائل امنیتی کار متوقف شد که دوباره می‌خواهند کار را آغاز کنند و ادامه دهند.

وی اظهار امیدواری کرد درآینده نیز ارتباطات میان دو کشور افزایش یابد همینطور که در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی ارتباطاتی داریم.

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان با اشاره به وجود منابع متعدد معدنی در این کشور، تصریح کرد: معادن و استخراج از آن‌ها یکی از ضرورت‌های کار دولت افغانستان است.

خواجه عمری گفت: همانطور که در رشته‌های علمی بخش اکتشاف و استخراج معدن به کمک‌های علمی دانشگاه‌های ایران نیاز داریم طبیعی است در بخش صنعت نیز ما نقاط مشترکی داریم و امیدواریم همکاری‌های خوبی را در این بخش با هم داشته باشیم.

وی در پایان با ابراز امیدواری از برقراری روابط و همکاری‌های فنی و تخصصی در حوزه مس، خطاب به مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: امیدواریم از تجارب شما در افغانستان استفاده‌های خوبی داشته باشیم.

دکتر «محمد دهقان» رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان نیز در این دیدار با ابراز امیدواری از این‌که این مراودات بتوانند راه‌های توسعه دو کشور را در بخش‌های مختلف باز کنند، گفت: استعدادهای زیادی در دو کشور است که اگر به هم متصل شوند منافع دو کشور را تأمین می‌کنند.

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان از بخش‌های مختلف مجتمع مس سرچشمه بازدید و در جریان روند تولید در این مجتمع قرار گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.