صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / قیمت مرغ کاهش یافت
قیمت مرغ کاهش یافت

قیمت مرغ کاهش یافت

پس از چند ماه افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف، در روزهای اخیر قیمت این محصول در بازار روند کاهشی به خود گرفته است.

مهدی یوسفخانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از متعادل شدن بازار مرغ و تخم مرغ خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها بین ۴۸۰۰ تا ۵۲۰۰ تومان، محل کشتارگاه (نقدی) ۷۱۰۰ تومان، میدان بهمن ۶۶۷۰ تومان، واحدهای صنفی عمده ۷۲۵۰ تومان و خرده فروشی ها ۷۹۵۰ تومان است.
وی قیمت هر شانه تخم مرغ داخلی را نیز کمتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: اکنون قیمت هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ داخلی با قیمت وارداتی آن برابری می کند و گاهی با قیمت هایی کمتر نیز به فروش می رسد.
این مسئول صنفی اظهار داشت: قیمت های اعلامی گوشت مرغ نرخ استعلامی بوده و فروشندگان می توانند با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب ۱۰ درصد سود اقدام به فروش کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی، قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ ۷۰ هزار تا ۷۵هزار ریال و تخم مرغ ۴۵ هزار ریال است؛ پارسال نزدیک دو میلیون و ۱۰۰ هزارتن گوشت مرغ و ۹۳۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شده است.
شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل پاییز سبب معدوم سازی مرغ های آلوده در واحدهای تولیدی شد که این امر افزایش قیمت تخم مرغ و مرغ را در بازار به دنبال داشت؛ عرضه تخم مرغ وارداتی به نرخ ۱۲۶ هزار ریال برای تنظیم بازار همچنان ادامه دارد.
وزارت جهادکشاورزی با جایگزینی ۷۰ درصد گله های مرغ تخم گذار آسیب دیده از بیماری آنفلوانزای پرندگان، امیدوار است از خردادماه امسال شرایط تولید تخم مرغ پایدار شود و ایران دوباره به چرخه صادرکنندگان تخم مرغ باز می گردد.
اقتصام**۹۱۸۶*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.