صفحه اصلی / دفتر الگوی کشت در قزوین راه اندازی شده است

دفتر الگوی کشت در قزوین راه اندازی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به منظور مدیریت منابع آبی و توسعه بخش کشاورزی دفتر الگوی کشت در جهاد کشاورزی قزوین راه اندازی شده است. 
به گزارش کسب و کار نیوز، فاطمه خمسه در جلسه  دفتر مشترک همکاری های  آب کشاورزی که باحضور حمید پویا مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف توسعه ای بخش چاره ای جزهم فکری وتعامل بادستگاههای اجرایی نداریم.
وی افزود: در چند سال گذشته با اجرای سیستم های نوین آبیاری در استان اقدامات خوبی برای حفظ تولید و اشتغال در بخش کشاورزی انجام شده است و این کار تداوم دارد.
خمسه با اشاره به سیاست های این سازمان برای مدیریت منابع آب و همچنین کشت محصولات کم آب بر تصریح کرد: به منظور بهره مندی مناسب از منابع آب وتولید محصول دفتر الگوی کشت محصولات کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان ایجاد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد:باید از تولید بعضی از محصولات کشاورزی که آب زیاد می برد جلو گیری کرد.
خمسه با اشاره به لزوم اقتصادی کردن بخش کشاورزی خواستار ایجاد شرایط مناسب برای تولید محصول با مدیریت منابع آب  در استان شد.
وی بااشاره به این نکته  که بخشی از اقتصاد استان برپایه کشاورزی بنا شده، خواستار تعین تکلیف چاههای غیر مجاز و نصب کنتور هوشمند در چاههای کشاورزی شد.
خمسه  در ادامه به خسارت سرما زدگی بهاره سال زراعی جاری اشاره کرد وی برپرداخت به موقع پرداخت غرامت خسارت تاکید کرد. 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.