صفحه اصلی / اجتماعی / سینما نقشی مهم در فرهنگ سازی برای حمایت از کالای ایرانی دارد
سینما نقشی مهم در فرهنگ سازی برای حمایت از کالای ایرانی دارد

نهاوندیان:

سینما نقشی مهم در فرهنگ سازی برای حمایت از کالای ایرانی دارد

معاون اقتصادی رییس جمهوری سینما را یکی از بهترین ابزارها برای ترویج ارزش های فرهنگی دانست و گفت: سینما نقشی مهم و تاثیرگذار در فرهنگ سازی برای حمایت از کالای ایرانی دارد.

محمد نهاوندیان عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس چارسو و در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی باید با فرهنگ عمومی آغاز شود، بعبارتی جامعه باید در حرکت اقتصادی خود حامی کالای ایرانی باشد.
وی حمایت از کالای ایرانی را مساله ای فرهنگی دانست و افزود: این موضوع در عین حال که موضوعی اقتصادی است اما اولویت بخشی به آن، یک انتخاب ارادی مبتنی بر فرهنگ است.
معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان اینکه مفاهیم اقتصادی دارای سوژه های جذاب برای صنعت سینماست، ادامه داد: سینما نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ حمایت و مصرف کالای ایرانی دارد.
به گفته وی، سینما به عنوان یک صنعت و بخشی از اقتصاد می تواند با رشد خود، رشد اقتصادی را در پی داشته باشد.
نهاوندیان اظهار کرد: این وظیفه مسوولان است تا در سیاست گذاری ها، از تولیدات داخلی حمایت کنند.
معاون اقتصادی رییس جمهوری محصولات سینمایی را جزئی از تولیدات داخلی برشمرد و افزود: بخش خصوصی باید با سرمایه گذاری و بانک ها با حمایت از سینماگران در این زمینه، به آنها کمک کنند، هرچند این امر مستلزم شناخت بهتر ظرفیت های صنعت سینما در بخش اقتصادی است.
نهاوندیان با بیان اینکه توجه بخش اقتصادی به حوزه سینما ناکافی است، افزود: مسوولان با سیاست گذاری درباره ترجیح مصرف محصولات داخلی و تامین تسهیلات لازم برای تولید، می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.
وی اضافه کرد: هر اندازه پیوند بخش اقتصاد و صنعت سینما افزایش یابد، به همان میزان به تولید داخلی کمک کرده ایم.
فراهنگ**۱۰۰۳**۱۵۴۰**۱۸۸۰

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.