صفحه اصلی / قیمت سبد نفتی اوپک بالای ۷۰ دلار باقی ماند

قیمت سبد نفتی اوپک بالای ۷۰ دلار باقی ماند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شانا، دکتر حسن روحانی که به تبریز سفر کرده است، شامگاه سه‌شنبه (۴ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که اساس اقتصاد، سرمایه‌گذاری و واگذاری امور به مردم است، امنیت سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی را محور توسعه برشمرد و گفت: راهی جز محیط آزاد کسب‌وکار، تامین سرمایه، فناوری و رقابت‌پذیری نداریم.
رئیس جمهوری افزود: بسیاری از مشکلات ریشه در سرمایه‌گذاری دارد و اگر منابع لازم برای جذب سرمایه‌ را در اختیار داشته باشیم بسیاری از مشکلات در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و اقتصاد قابل حل و فصل است.
وی با اشاره به این‌که باید نیازمندی‌های هر منطقه را با توجه به شرایط آن منطقه برطرف کنیم و همه بخش‌ها را در نظر داشته باشیم، تصریح کرد: امروز در بسیاری از مناطق جهان اساس بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که نمونه آن در کشور همسایه ما ترکیه اجرا می‌شود و بیشتر طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و عظیم در اختیار بخش خصوصی قرار داشته و اجرایی می‌شود.
روحانی با اشاره به این‌که استخراج از منابع نفتی با استفاده از فناوری و تکنولوژی روز دنیا، می‌تواند افزایش داشته باشد، عنوان کرد: ما در کشور، استعدادهای بسیار درخشان، فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، اما در برخی از امور باید فناوری و تکنولوژی را از خارج تهیه  و با هم کار کنیم، زیرا سرمایه داخلی کشور برای آنچه نیاز داریم کافی نیست و نمی‌تواند همه اهداف را محقق کند.
وی با اشاره به طرح‌های دولت در بخش‌های دیگر نیز افزود: باید تلاش‌ها و خدمات را با گذشته مقایسه کنیم  و شکرگزار نعمت‌های خدا باشیم.
روحانی تاکید کرد: دولت خود را همواره خدمتگزار مردم می‌داند و برای رفع مشکلات مردم، تلاش می‌کند که البته ممکن است در این مسیر دچار اشتباه هم شود که در این مورد همواره خود را نیازمند راهنمایی می‌داند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.