صفحه اصلی / استان ها / قم / حوزه کاری جوانان، بسیار استراتژیک و مهم است
حوزه کاری جوانان، بسیار استراتژیک و مهم است

آیت الله اعرافی:

حوزه کاری جوانان، بسیار استراتژیک و مهم است

‌مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه کاری جوانان بسیار استراتژیک و مهم است، گفت: برای تبیین جایگاه جوان و ارزش دهی به آن باید کارهای مناسبی صورت بگیرد.

اعرافی

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در دیدار با معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در دفتر حوزه های علمیه در قم بیان کرد: اسلام برای بحث جوانان، یک منطق برجسته و ممتازی دارد و برای تبیین جایگاه و ارزش دهی به نسل جوان، حوزه‌های علمیه به عنوان ‌یک‌نهاد فرهنگی که با کل کشور در ارتباط است، مسئولیت‌هایی دارد که باید به درستی انجام بپذیرد.

وی ادامه داد: امروزه متاسفانه آنگونه که شایسته است، به نسل جوان بها و شخصیت داده نمی‌شود که یک بخشی از آن مربوط به زیرساخت‌های فکری و فرهنگی و فکری است که باید این موضوع مورد توجه قرار ‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: از دستگاه‌های اداری کشور انتظار می‌رود که حساب ویژه‌ای برای استان قم باز کنند؛ صد هزار نفر از همه روستاها و شهر‌های کشور که اغلب جوان هستند، در استان قم حضور دارند و انجام خدمات به استان قم، در کل کشور تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: ۲۰هزار طلبه خارجی از ۱۳۰کشور دنیا در استان قم حضور دارند که به همراه خانواده خود، جمعیتی حدود ۴۵هزار نفر هستند که می‌توانند تاثیر گذاری زیادی در عرصه بین الملل داشته باشند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه کار و فعالیت در خصوص حوزویان و طلاب می‌تواند از دو جهت تاثیرگذار باشد، گفت: از یک جهت اغلب طلبه‌ها جوان هستند و باید مورد توجه باشند و از جهت دیگر طلاب و حوزویان باید پشتوانه نسل جوان باشد و از این بابت بسیار تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه باید به بحث های هنری در حوزه جوان اهمیت داده شود، تصریح کرد: در خصوص هنر، سرمایه‌گذاری زیادی انجام نشده است؛ هنر مشروع و قانونمند گستره بسیاری دارد و می‌تواند در نشاط جوانان بسیار اثر‌گذار باشد و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

اعرافی عنوان کرد: حوزه علمیه آمادگی دارد تا کمک کند که منطق‌ نسل جوان ارتقا یابد و ظرفیت نسل جوان بکارگیری شود که این موضوع می‌تواند کمک‌های بسیاری به کشور و انقلاب اسلامی کند.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.