صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / جریمه ۲۴ میلیارد ریالی به اتهام گرانفروشی ارز یورویی
جریمه ۲۴ میلیارد ریالی به اتهام گرانفروشی ارز یورویی

جریمه ۲۴ میلیارد ریالی به اتهام گرانفروشی ارز یورویی

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از صدور حکم جریمه نقدی به میزان 24 میلیارد ریال برای فردی که اقدام به گرانفروشی ارز یورویی اعتبار اسنادی و فروش ارز مبادله‌ای به جای ارز مرجع کرده بود، خبر داد.

تعزیرات حکومتی

سیدیاسر رایگانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از شکایت یکی از شرکت‌های تولیدی از شعبه بانکی در استان گلستان و گزارش بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین گزارش تکمیلی کارشناس رسمی دادگستری، پرونده ای برای یکی از شعب بانک‌های گرگان در مورد گرانفروشی ارز یورویی اعتبار اسنادی و فروش ارز مبادله‌ای به جای ارز مرجع تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده به یکی از شعب تعزیرات حکومتی، رئیس شعبه ضمن احضار متهم پرونده مذکور و بررسی تمامی اوراق پرونده و اخذ نظریه کارشناسی و حضور نماینده بانک در جلسه رسیدگی و بر اساس شواهد، تخلف انتسابی محرز و متهم به دلیل گرانفروشی ارز یورویی اعبتار اسنادی و فروش ارز مبادله‌ای ارز به پرداخت مبلغ ۲۴ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ممهور کردن مهر تخلف اول و ۸ میلیارد و ۱۵۴میلیون ریال استرداد حق شاکی خصوصی محکوم شد.  

رایگانی تصریح کرد: پرونده مذکور با اعتراض متهم در شعبه دوم تجدیدنظر استان مورد بررسی قرار گرفت و رای مذکور تائید و قطعی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.