صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / آغاز برداشت انبه در یک هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات میناب
آغاز برداشت انبه در یک هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات میناب

آغاز برداشت انبه در یک هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات میناب

مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: امسال از سطح زیر کشت یک هزار و 700هکتار از باغ‌های انبه این شهرستان پیش‌بینی می‌شود بیش از 17 هزار تن انبه برداشت شود.

انبه

محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زمان برداشت انبه نارس (کال) در باغات شهرستان میناب، گفت: ۳۰ درصد محصول انبه از اوایل اردیبهشت به‌صورت سبز برداشت می‌شود و بخش دیگر از نیمه دوم خردادماه به‌صورت رسیده برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب روستاهای شهوار، تمبانو، دهوسطی، فخرآباد، گلشوار و بازیاری را از نقاط مهم تولید انبه در شهرستان دانست و گفت: شهرستان میناب مقام نخست تولید انبه در استان هرمزگان را در کارنامه خود دارد.

وی ارقام محلی این محصول را آلمهتری، خیاری، کلانفر، کلک سرخ و هلیلی و ارقام خارجی شامل سندری و لانگرا برشمرد و گفت: پیش‌بینی تولید امسال این نوع محصول ۱۷ هزار تن با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار است.

سالاری سطح زیر کشت انبه را برابر یک هزار و ۷۰۰ هکتار دانست و بیان کرد: به دلیل رعایت توصیه‌های فنی علیه مگس میوه انبه و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برداشت انبه در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی میناب، گفت: از میوه انبه فرآورده‌های مختلفی از جمله مربا، کمپوت، عصاره و انواع مختلف چاشنی‌ها تهیه شده، همچنین از میوه‌های نارس و کوچک هم در تهیه ترشی استفاده می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در مناطقی مانند هندوستان، مغز هسته انبه به‌صورت پودر درآمده و برای مصارف خوراکی استفاده می‌شود اما به نظر می‌رسد که مطلوب‌ترین نوع مصرف آن تازه خوری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.