صفحه اصلی / ایر انی بنویسیم

ایر انی بنویسیم

شایلی قرایی
بیک، کنکو، کیان و… برندهای برتر خودکار در ایران هستند که با در دست گرفتن سهم قابل توجهی از بازار توانسته‌اند با نمونه‌های خارجی خود رقابت کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، در این میان خودکار بیک به عنوان قدیمی‌ترین برند خودکار در ایران از زمان تاسیس تاکنون بازار خود را حفظ کرده و برندی موفق در این بخش به شمار می‌رود. توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه موجود در تولید لوازم‌التحریر در ایران موجب ایجاد برندهای داخلی در این بخش شد و کار تا جایی پیش رفت که در حال حاضر برندهای داخلی در برخی بخش‌های نوشت‌افزار به لحاظ کیفیت و قیمت، طرفداران بیشتری نسبت به نمونه‌های خارجی دارند. البته در سال‌های اخیر بازار نوشت‌افزار در دست واردات بوده و ضرورت دارد در این حوزه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای حمایت از تولید و تولیدکننده ایرانی افزایش یابد. 
در حال حاضر مهم‌ترین مشکل برای یک تولیدکننده داخلی ورود بی‌رویه کالای مشابه خارجی است. چنین رویه‌ای تولیدکننده داخلی را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند. به طور معمول هزینه تولید کالای مشابه داخلی که در دیگر کشورها تولید می‌شود کمتر از تولید در ایران است. بنابراین برای ما رقابت بسیار دشوار می‌شود. دومین مشکل در زمینه مالیات (ارزش‌افزوده) و بیمه است. پرداخت مالیات سنگین برای تولید کار را با مشکل مواجه می‌کند. شاید به دلیل مالیات سنگین است که سود تولید به حداقل می‌رسد. تردیدی نیست در چنین شرایطی فقط برای اینکه تولید حفظ شود سود به حداقل کاهش می‌یابد. در ایران توان تولید بسیار بالاست و اگر حمایت وجود داشته باشد می‌توان تولید را افزایش داد. 
افزایش تمایل مردم به خرید برندهای داخلی خودکار
ارسلان قائم‌مقامی، فعال بازار نوشت‌‌افزار

فرایند تولید خودکار در ایران داستانی طولانی دارد. برندهایی که امروزه توانسته‌اند در بازار سهم قابل توجهی را از آن خود کنند با مشکلات فراوانی تاکنون روبه‌رو بوده‌اند که با انگیزه، تلاش و برنامه‌ریزی‌های مدون توانستند محصولاتی را تولید کنند که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی آن باشد. اگر به فروشگاه‌های تولید نوشت‌افزار مراجعه کنید و برای خرید خودکار به قسمت مخصوص آن سر بزنید، مشاهده خواهید کرد که بیک و چند نمونه داخلی مشتریان بسیاری دارند و کیفیت و قیمت مناسب موجب شده تا خریداران بیشتر به سمت برندهای داخلی کشیده شوند. به عنوان مثال خودکار بیک چندین دهه است که توانسته کیفیت بالا و قیمت مناسب خود را ثابت نگه دارد. مردم نیز با توجه به اینکه این برند هر دو فاکتور کیفیت و قیمت مناسب را دارد سال‌های سال است از آن استفاده می‌کنند. البته دیگر برندهایی هم که در این بخش در حال تولید داخلی هستند- حتی تولید تحت‌لیسانس- کیفیت و قیمت‌های مناسبی را ارائه داده‌اند و بدین‌ترتیب توانسته‌اند نظر خریدار داخلی را جذب کنند و به دنبال این موضوع برای چندین هزار نفر شغل ایجاد شده است. بنابراین راه پیشرفت کالای داخلی زمین زدن نوع خارجی آن نیست، بلکه تولید باکیفیت و قیمت مناسب است. در رابطه با این کالا مردم فرق جنس خوب و بد را تشخیص داده‌اند و به‌ویژه بعد از تسخیر بازارهای داخلی توسط اجناس بنجل چینی همه به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از کالای داخلی باکیفیت، بهتر از استفاده از کالای بی‌کیفیت خارجی، اما ارزان است. جای خوشحالی زیادی دارد که امسال به عنوان سال حمایت از تولید ملی انتخاب شد. امیدواریم حمایت از کالاهای ایرانی هیچ زمانی فراموش نشود و این توجه و تاکیدات مختص به سال جاری نشود، چراکه با توسعه تولید داخلی شغل ایجاد می‌شود و نرخ بیکاری کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه شاهد افزایش رشد اقتصادی خواهیم بود. در زمینه تولید خودکار هم ضرورت دارد تکنولوژی‌های به‌روز در ساخت این کالا به کشور وارد شود و طراحی و تنوع کالا در دستور کار تولیدکنندگان قرار بگیرد. به طور کلی باید سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه نوشت‌افزار در کشور انجام شود، چراکه سرمایه‌گذاری‌های گسترده داخلی و خارجی فرصت مناسبی خواهد بود تا علاوه بر رشد این صنعت در کشور، امکان ورود تکنولوژی و دانش فنی در تولید نوشت‌افزار و سایر لوازم جانبی با هدف تامین نیاز داخل و صادرات محقق شود. خوشبختانه قدم‌های موثری در زمینه تولید لوازم‌التحریر برداشته شده و هر ساله کارخانه‌هایی برای تولید محصولات مورد نیاز کشور وارد عرصه تولید می‌شوند. البته روی برخی کالاها هنوز جای کار بسیاری وجود دارد تا نیاز کشور را تولیدکنندگان ایرانی بتوانند تامین کنند، اما نسبت به سال‌های گذشته تنوع محصولات تولید داخلی بیشتر شده است. 
مهم‌ترین راهبرد در طراحی محصولات کارآمدی آنهاست
علی بهرادمهر، مدیر شرکت بیکیار

برندهای داخلی موفق در بازار ایران کم نیستند و اگر مجال رقابت با حمایت‌ها و ارائه تسهیلات فراهم شود تعدادشان بیشتر هم می‌شود. در حال حاضر شرکت بیکیار که نماینده انحصاری تولید و پخش محصولات شرکت بیک فرانسه در ایران است، بیش از ۶ دهه می‌شود که در بازار صنعت ایران از طریق محصولات متنوع خود حضور دارد. به طور کلی در شرایط امروز مارک‌ها و برندهای خوبی در زمینه لوازم‌التحریر تولید داخلی در بازار وجود دارد که توانسته‌اند در بازار سهمی را برای خود دست و پا کنند. اگر امروز بیک و اینگونه برندها توانستند نامی در بازار داشته باشند با تلاش مدیران و برنامه‌ریزی در سطح بین‌المللی بوده است. مهم‌ترین هدف باید این باشد که فرصت خرید کالاهایی با کیفیت عالی و با قیمت مناسب در اختیار همگان قرار داده شود. بهبود مستمر طرح‌ها، مواد اولیه، روش‌های تولید و کانال‌های مختلف توزیع این امکان را فراهم می‌سازد تا به آنچه خود را به آن متعهد می‌دانیم، عمل کرده و به اهداف خود نائل آییم. شرکت بیک هم در راستای بهبود کیفیت خدمات خود به جامعه ایرانی پیوسته تلاش کرده محصولی دوستدار محیط‌زیست و همچنین تجربه یک اصلاح آسان را برای مشتریان به همراه داشته باشد. در حال حاضر محصولات متنوعی در این شرکت همواره به بازار معرفی می‌شود که اخیرا هم محصول جدید بیک ایران تحت عنوان خودتراش فلکس ۵ توسط مدیران ارشد این شرکت به بازار ایران معرفی شد. لازم به ذکر است این شرکت همواره می‌کوشد تا با ارائه محصولات به‌روز و مقرون به صرفه رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کند. گفتنی است این شرکت بین‌المللی فرانسوی که بیش از ۶۰ سال است که در بازار ایران حضور داشته، پیوسته سعی بر آن داشته که محصولات باکیفیتی به جامعه ایرانی ارائه دهد؛ مهم‌ترین راهبرد در طراحی محصولات بیک کارآمدی آنهاست. محصولات به گونه‌ای طراحی شده که بتوانند با عملکرد آسان خود، نیازهای اساسی مصرف‌کنندگان را تامین کنند. 

 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.