صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / کاهش ۱۱ هزار تنی محصولات کشاورزی بهبهان به دلیل خشکسالی

کاهش ۱۱ هزار تنی محصولات کشاورزی بهبهان به دلیل خشکسالی

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان با بیان این‌که اگر خسارات خشکسالی نداشتیم محصول بیشتری را برداشت می‌کردیم، گفت: با توجه به مشکلات آبی که در حوضه مارون و زهره وجود داشت، حدود 20درصد از مزارع شهرستان با خسارت مواجه شدند و اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد، قطعا حدود 10هزار تن گندم و یک هزار تن کلزا بیشتر از آنچه که پیش بینی می‌کنیم برداشت می‌کردیم.

کشاورزی

کامبیز محسنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز برداشت محصولات پاییزه در این شهرستان، اظهار کرد: برداشت محصول گندم و کلزا از اواسط فرودین ماه در شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان ادامه داشته باشد.

وی افزود: امسال سطح زیر کشت گندم در شهرستان ۱۷هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح زیر کشت محصول کلزا در بهبهان ۲هزار و ۷۰۰ هکتار است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که حدود ۶۰ هزار تن محصول گندم و حدود  6هزار تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت کنیم. اگر امسال در حوزه بهبهان با خشکسالی مواجه نبودیم قطعا عملکرد بیشتر از این بود.

محسنی تصریح کرد: با توجه به مشکلات آبی که در حوضه مارون و زهره وجود داشت، حدود ۲۰درصد از مزارع شهرستان با خسارت مواجه شدند و اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد، قطعا حدود ۱۰هزار تن گندم و یک هزار تن کلزا بیشتر از آنچه که پیش بینی می‌کنیم برداشت می‌کردیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.