صفحه اصلی / استان ها / همدان / کاهش مصرف موادمخدر «شیشه» و «گُل» در همدان
کاهش مصرف موادمخدر «شیشه» و «گُل» در همدان

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار همدان خبر داد

کاهش مصرف موادمخدر «شیشه» و «گُل» در همدان

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان همدان از کاهش مصرف «شیشه» به ویژه در قشر بانوان خبر داد و گفت: وضعیت مصرف ماده مخدر «گُل» دنیز ر استان رو به کاهش است.

اعتیاد

به گزارش کسب و کار نیوز، علی‌اصغر ناظری‌پور سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، با بیان اینکه مسائل فرهنگی یکی از دلایل مصرف موادمخدر است و متأسفانه بسیاری از افراد با مصرف موادمخدر به روش درمان به این مواد نگاه می‌کنند، افزود: یکی از دلایل مصرف تقویت مسائل جنسی است اما فرد طی مصرف به تأثیر منفی مصرف مواد پی خواهد برد.

وی بر نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر تأکید کرد و یادآور شد: خوشبختانه هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌ها و اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای در کنترل مصرف موادمخدر بسیار تأثیرگذار بوده است.

ناظری‌پور با اشاره به اینکه در مدارس مباحثی همچون نهنگ آبی به وجود آمده بود که خوشبختانه کنترل شده است، تأکید کرد: در امر مبارزه با موادمخدر همه دستگاه‌ها درگیر هستند و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای مناسبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان در پاکسازی اماکن آلوده موثر عمل کرده است، گفت: وجود مشکلات اعتیاد و بیکاری را رد نمی‌کنیم اما نباید اقدامات انجام شده را انکار کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته جزء آلوده‌ترین شهرهای کشور بودیم اما اکنون به رده متوسط کشوری در زمینه بروز اعتیاد رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: نباید مصرف موادمخدر در یک مجموعه را به کل جمعیت استان تعمیم داد و همه را زیر سوال برد.

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه هر ساله تقریبا ۳ هزار نفر از جمعیت کشور در اثر سوء مصرف موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: وضعیت مصرف ماده مخدر گُل نیز در استان رو به کاهش است و ماده مخدر دستمال هم چیز خاصی نیست بلکه همان حشیش است که به شکل کاغذ تغییر شکل داده است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر مشکلی در حاشیه مدارس ایجاد شود مدیران مدارس حتما باید با پلیس مبارزه با موادمخدر همکاری لازم را داشته باشند تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.