صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاکید رئیس‌جمهور آفریقای مرکزی بر تلاش دولتش برای خلع سلاح شبه‌نظامیان
تاکید رئیس‌جمهور آفریقای مرکزی بر تلاش دولتش برای خلع سلاح شبه‌نظامیان

تاکید رئیس‌جمهور آفریقای مرکزی بر تلاش دولتش برای خلع سلاح شبه‌نظامیان

رئیس‌جمهوری آفریقای مرکزی به سازمان ملل گفت که به دنبال تسریع روند خلع سلاح، انحلال گروه‌های مسلح و بازگرداندن اعضای آنها به جامعه است.

رئیس جمهور آفریقای مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فائوستین آرشانژ توادرا، رئیس‌جمهوری آفریقای مرکزی در نشست سازمان ملل با تاکید بر روند صلح در کشورش گفت: من به دولتم دستور داده‌ام تا برای کاهش خطرات و تهدیدهای گروه‌های مسلح در جمهوری آفریقای مرکزی اقداماتی را انجام دهند که از جمله آن می‌توان به تسریع تحقق خلع سلاح، برنامه بازگرداندن و پذیرش اعضای این گروه‌ها در جامعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: چنین عملیاتی نیازمند اصلاحات ضروری در بخش امنیتی برای ارائه اقدامات و دستوراتی به نیروهای دفاع ملی و امنیت کشور است.

اظهارات وی در حالی مطرح شده که “جبهه مردمی برای احیای آفریقای مرکزی” که یکی از گروه‌های مسلح اصلی در این کشور آفریقایی محسوب می‌شود تهدید کرده که دست به اقداماتی در بانگی پایتخت این کشور می‌زند.

این گروه اعلام کرده است که به دنبال انجام اقداماتی در پی عملیات نیروهای صلح‌بان سازمان ملل علیه شبه نظامیان در منطقه‌ای محصور در بانگی است.

رئیس‌جمهوری آفریقای مرکزی بر مذاکره به عنوان رویکردی موجه برای مقابله با خشونت اشاره کرده و گفته است که باید به اقدامات خشنی که از ۲۰۱۳ در کشور صورت گرفته، با گفت‌وگو پایان داد.

وی همچنین تاکید کرد که صلح بادوام تنها از طریق احیای امنیت در سراسر منطقه، مقابله با بی عدالتی و اجرای مجدد قوانین در آفریقای مرکزی پا برجا خواهد شد.

نماینده مراکش در سازمان ملل نیز اعلام کرد که از آفریقای مرکزی از برقراری ثبات در این کشور حمایت کرده و گفت که به زودی به پایتخت این کشور سفر می‌کند.

مقام‌های آفریقای مرکزی کنترل بخش کوچکی از این کشور را در اختیار دارند در حالی که تعدادی از گروه‌های مسلح برای به دست گرفتن کنترل معادن با ارزش این کشور با یکدیگر در نبرد هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.