صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / نخستین خانه ایرانی به دستور رییس جمهوری در تبریز افتتاح شد
نخستین خانه ایرانی به دستور رییس جمهوری در تبریز افتتاح شد

نخستین خانه ایرانی به دستور رییس جمهوری در تبریز افتتاح شد

نخستین خانه ایرانی به دستور رییس جمهوری اسلامی ایران و از طریق ارتباط ویدیویی در تبریز افتتاح شد.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه در این ارتباط ویدیویی گفت: طرح خانه ایرانی به منظور حمایت از صنایع دستی و تشویق به استفاده از این صنایع ایجاد می شود.
علی اصغر مونسان با بیان اینکه در هر استان ایجاد یک خانه ایرانی در دستور کار است، گفت: نخستین خانه ایرانی در یکی از خانه های تاریخی تبریز ایجاد شده است.
وی با اشاره به پیش بینی بهره برداری از ۳ طرح در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی همزمان با حضور دکتر روحانی در آذربایجان شرقی، گفت: یکی دیگر از این طرح ها هتل کاروانسرای یام در شهرستان مرند است که در محل کاروانسرای تاریخی تخریب شده ایجاد شده است.
مونسان اظهارکرد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال اجرا شده است.
وی افزود: برای تجهیز و معماری داخلی این هتل از صنایع دستی داخلی استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای ۶۳ هتل و هتل آپارتمان و ۷۳ مهمان خانه با ۸۴۰۰ تخت است، گفت: ۲۸ هتل هم در حال ساخت است.
مونسان اعلام کرد: تا پایان دولت دوازدهم با بهره برداری از هتل های در دست ساخت، ظرفیت هتل های استان با ۶۴ درصد رشد به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تخت می رسد.
وی گفت: موزه صدا دیگر طرحی است که امروز در یکی از خانه های تاریخی تبریز بهره برداری شده و به جاذبه های گردشگری این شهر اضافه می شود.
رییس جمهوری در جریان این ارتباط با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای جاذبه های مناسبی در زمینه گردشگری است، مرمت و بهره برداری های بهینه از بناهای تاریخی را ستود.
رییس جمهوری اسلامی ایران به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت برای بررسی روند اجرای مصوبات دور نخست سفرهای استانی، افتتاح و کلنگ زنی ۶ هزار میلیارد تومان طرح و شرکت در آئین افتتاحیه رویداد تبریز ۲۰۱۸ به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.
این سفر دومین سفر استانی دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی و نخستین سفر استانی هیات دولت در سال جاری است.
۳۰۷۱/۳۰۳۸/۶۱۸۳

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.