صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / دریادار سیاری: گفتمان آیونز، کشورها را نسبت به برقراری امنیت جمعی هوشیارتر کرده است
دریادار سیاری: گفتمان آیونز، کشورها را نسبت به برقراری امنیت جمعی هوشیارتر کرده است

در اختتامیه ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند مطرح شد

دریادار سیاری: گفتمان آیونز، کشورها را نسبت به برقراری امنیت جمعی هوشیارتر کرده است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار کرد: گفتمان آیونز کشورهای عضو را نسبت به دریا به ویژه اقیانوس هند و مسئولیت اصلی‌مان یعنی برقراری امنیت جمعی هوشیارتر کرده است.

حبیب الله سیاری

به گزارش کسب و کار نیوز، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه صحبت‌های خود در مراسم اختتامیه ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند با تاکید بر اینکه همبستگی گروهی زمینه‌ساز شکل‌گیری ائتلاف‌های سازنده‌ای است که بروز دهنده رفتارهای خطی، شکل گرفتن ترتیبات امنیتی مطلوب و تولید روندهایی است که با تلاش و هزینه کمتر چشم‌انداز روشن‌تری را برای همه به وجود می‌آورد، گفت: همبستگی گروهی سرآغاز رسیدن به درک مشترک از محیط اقدام و منافع گروهی است.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده در اجلاس آیونز طی دوره‌های مختلف، خاطرنشان کرد: سخنرانی‌ها و مباحثی که از آغاز این اجلاس تاکنون بیان شده، موید آن است که ما امروز در این مسیر قرار گرفته‌ایم و اکنون وقت عمل و اقدام مشترک است.

سیاری همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش امداد و نجات از سوی نیروی دریایی بنگلادش و مشارکت کشورهای عضو آیونز در این رزمایش، اظهار کرد: نیروی دریایی بنگلادش با برگزاری موفق رزمایش امداد و نجات هوشمندانه اقدام مشترک را کلید زد. امروز زمان هم‌افزایی در عمل، ترسیم منافع مشترک، تعیین اهداف مشترک، تدوین زبان مشترک، انجام اقدام مشترک و ترسیم چشم‌انداز امنیتی مشترک است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امیدواریم طی دو سال آینده فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تداوم مسیری که در بستر مشترکی در آیونز ترسیم کرده‌ایم، حمایت و همراهی اعضای اجلاس گام‌های موثری در جهت تحقق آن که انجام اقدامات عملی مشترک بر پایه همبستگی گروهی برای کسب آمادگی بیشتر و جلوگیری از غافلگیری محیطی و دستیابی به بالاترین سطح از امنیت جمعی پایدار در دریا است، بردارند.

وی تشکیل مرکز منطقه‌ای آموزش و مقابله با دزدی دریایی در چابهار، تشکیل مرکز تبادل اطلاعات آیونز، تشکیل گروه رزمی آیونز، تشکیل گروه امداد و نجات آیونز، برقراری گشت‌های دریایی و هوایی نوبه‌ای به منظور تحکیم امنیت در مناطق دریایی کمتر برخوردار و همچنین استفاده متقابل از ظرفیت‌های آموزشی کشورهای عضو آیونز، به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های فنی و تکنیکی، به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های فناورانه برای ساخت تجهیزات پایدارکننده محیط دریایی و همچنین برقراری خط اعتباری آیونز بین فرماندهان نیروی دریایی به منظور تسهیل در انجام ارتباط مستقیم را از جمله اقداماتی عنوان کرد که باید در دو سال آینده برای تحقق آنها گام برداشته شود.

سیاری در پایان، اظهار کرد: این اقدامات و اقدامات سازنده دیگر که همبستگی و پیوند سازنده میان نیروهای دریایی منطقه را تحکیم می‌کند، به نحوی که دستیابی به امنیت جمعی همچنان متضمن زنجیره کسب ثروت، مشروع و بهره‌مندی ملت‌ها از منافع دریا باشد، همان چیزی است که در نتیجه گفتمان و اقدام سازنده و هم‌افزایی نیروهای دریایی منطقه در بستر آیونز قابل تحقق است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.