صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / ایجاد اشتغال برای ۵۹۶۰ نفر با افتتاح ۱۶ طرح در آذربایجان شرقی
ایجاد اشتغال برای ۵۹۶۰ نفر با افتتاح ۱۶ طرح در آذربایجان شرقی

ایجاد اشتغال برای ۵۹۶۰ نفر با افتتاح ۱۶ طرح در آذربایجان شرقی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد اشتغال برای پنج هزار و 960 نفر با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 16 طرح تولیدی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری کل این طرح‌ها دو هزار و 277 میلیارد تومان است.

وزیر صنعت در شازند

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاحیه مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین کارگاه تولید قالب های دایکاست و ریژه کشور در شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز، با بیان این‌که صنعت و تجارت این استان در بین ایرانیان شهرت دارد، اظهار کرد: مشارکت مردم آذربایجان در بحث اقتصاد منجر شده تا شرکت‌های خصوصی موفقی در این استان وجود داشته باشد و از سویی نیز توانسته‌اند با افزایش بهره‌وری، تغییر ساختار تکنولوژی تولید، نوآوری و خلاقیت در تولید و صادرات جایگاه ویژه‌ای کسب کنند.

وی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۹۲ واحد صنعتی با رشد ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در آذربایجان شرقی ایجاد شده است، عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته، ۲۲۲ واحد صنعتی جدید اعم از (۱۰۵ واحد ایجادی و ۱۰۵ واحد توسعه‌ای) و همچنین در شش ماهه دوم سال ۹۶، با شتاب بیشتر ۲۷۳ واحد صنعتی، (۱۲۰ واحد ایجادی و ۱۵۳ واحد جدید صنعتی) در استان ایجاد شده و بر اشتغال استان افزوده شده است.

وی عنوان کرد: در سال قبل حدود یک‌هزار و ۲۳ واحد صنعتی کوچک و بزرگ آذربایجان شرقی، با تخصیص دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات طرح رونق تولید و بازسازی و نوسازی صنایع، مجددا به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند.

شریعتمداری با بیان این‌که تقاضای تاسیس واحد های صنعتی به معنی نگاه مثبت مردم به چشم‌انداز صنعت و رونق کشور است، تصریح کرد: علی‌رغم وجود مشکلات در واحد های تولیدی، داشتن اشتیاق برای سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند است؛ خوشبختانه در این استان نیز تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی زیاد بوده است؛ به طوری‌که در این استان شاهد ایجاد یک‌هزار و ۷۰ واحد با رشد ۲۴٫۵ درصد بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است که ۳۹٫۴ درصد آن رشد کالاهای غیر از میعانات گازی و پتروشیمی بود.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی در بخش صنعت پیشتاز می‌باشد؛ به طوری‌که در سال گذشته صادرات غیرنفتی استان ۲۰ درصد نسبت به سال قبل رشد یافته و به محصولات آن به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.