صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / امیدواریم رزمایش‌های مشترک ایران و عمان گسترش یابد
امیدواریم رزمایش‌های مشترک ایران و عمان گسترش یابد

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

امیدواریم رزمایش‌های مشترک ایران و عمان گسترش یابد

معاون امور بین الملل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امیدواریم رزمایش‌های مشترک ایران و عمان گسترش یافته و حتی بتوانیم این رزمایش‌ها را با کشورهای دیگر دوست و همسایه نیز به طور مشترک برگزار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی عمان

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار قدیر نظامی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه برگزاری روز دوم اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در دیدار با دریابان عبدالله الرئیسی فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان با ابراز خوشحالی از ملاقات با فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان و با تاکید بر نقش موثر این کشور در منطقه تاکید کرد: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان روابطی تاریخی و کهن است و در واقع نقش آفرینی دو کشور در تنگه هرمز و مسئولیتی که ایران و عمان در این تنگه دارند، نقشی جهانی و منطقه ای است.

وی افزود: رهبران دو کشور بر تعمیق و گسترش روابط تاکید دارند و ما امیدواریم که بتوانیم این رابطه را در سطوح بیشتری گسترش دهیم، البته حضور اخیر فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان در تهران و همچنین حضور شما به عنوان فرمانده نیروی دریایی دریایی، مصداق بارزی از روابط رو به گسترش دو کشور است. ما امیدواریم سطح روابط دو کشور بالاتر رفته و روسای ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین وزرای دفاع ایران و عمان نیز به زودی یکدیگر را در تهران یا مسقط ملاقات کنند.

سردار قدیر نظامی اضافه کرد: ایران و عمان سالانه رزمایش‌های مشترک بسیار مهمی برگزار می کنند که امیدواریم این رزمایش‌ها ضمن تداوم، گسترش نیز یافته و حتی بتوانیم این رزمایش ها را با کشورهای دیگر دوست و همسایه نیز به طور مشترک برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه منطقه ما به یک منطقه بی نظم و ناامنی تبدیل شده و در یک تحلیل کلی ممکن است هر آن اتفاقی در یک گوشه از منطقه رخ دهد بر همین اساس همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف می‌تواند مثمرثمر باشد، البته در همین فضای ناامن منطقه، روابط ایران و عمان واقعاً یک رابطه نمونه و بسیار خوب است که علت آن را می‌توان در نگاه دوراندیشانه رهبران دو کشور دید و ما معتقدیم که اگر کشورهای دیگر نیز اختلافات را کنار بگذارند و با حکمت رفتار کنند بسیاری از مشکلات منطقه حل خواهد شد.

معاون امور بین‌الملل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اتفاقات سال‌های اخیر در منطقه به نفع کشورهای بیگانه بوده و هیچ نفعی برای مردم منطقه نداشته است، تاکید کرد: شب گذشته تصاویر بسیار تلخی از بمباران یک مراسم عروسی در یمن پخش شد که در آن نشان می داد یک کودک پس از بمباران مراسم، جنازه پدرش را در آغوش گرفته و رها نمی کند، این اتفاقات، بسیار تلخ و جانگداز است.

 سردار قدیر نظامی ادامه داد: اجلاس کشورهای حاشیه اقیانوس هند ظرفیت مناسبی برای همفکری بیشتر کشورهای منطقه در جهت حفظ ثبات و تامین امنیت است و ما امیدواریم که نیروهای دریایی ایران و عمان در این زمینه فعالیت‌شان را نسبت به گذشته دوچندان کنند.

همچنین در این دیدار ، دریابان عبدالله رئیسی فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران در برگزاری موفق و سطح بالای اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: روابط میان ایران و عمان یک رابطه دیرینه و بسیار خوب است از همین رو امیدواریم در نشست هفته آینده کمیسیون مشترک دو کشور راه‌های افزایش سطح تعاملات مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و سال آینده شاهده افزایش چشمگیر تعاملات میان دو کشور باشیم.

وی افزود: سلطان قابوس پادشاه عمان تاکید بسیار زیادی بر گسترش روابط میان دو کشور دارد و ما در این زمینه تاکنون اقدامات زیادی را انجام داده ایم و خوشحال هستیم که رابطه میان دو کشور در حال حاضر از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان با اشاره به اختلافات میان عربستان و قطر تاکید کرد: ما دوست نداشتیم که اختلافی در این زمینه شاهد باشیم اما متاسفانه این اتفاقات روی داد بر همین اساس معتقدیم که کشورهای منطقه باید اختلافات را کنار گذاشته و راه گفتگو را در پیش بگیرند.

دریابان الرئیسی در پایان تاکید کرد: ما خواستار ایجاد ثبات و امنیت مضاعف در منطقه هستیم چرا که اختلافات و ناامنی‌های منطقه، روی سایر کشورها نیز تاثیر می‌گذارد بر همین اساس باید اختلافات را کنار گذاشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.