صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / وزیر صنعت: مقابله با قاچاق از اهداف مهم نظام ارزی است
وزیر صنعت: مقابله با قاچاق از اهداف مهم نظام ارزی است

آیین رونمایی از سامانه نیما؛

وزیر صنعت: مقابله با قاچاق از اهداف مهم نظام ارزی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصمیم دولت برای تک نرخی شدن ارز را سبب ثبات در بازار دانست و گفت: مهمترین دستاورد استقرار نظام ارزی، جلوگیری خروج سرمایه از کشور و مقابله با قاچاق است.

محمد شریعتمداری عصر امروز(دوشنبه) در آیین رونمایی از سامانه ارزی نیما با حضور معاون اول رییس جمهوری، این سامانه را «بانک ارزی کشور» یاد کرد و گفت: با پیشرفت اجرای طرح یکسان سازی نرخ ارز، گشایش های بیشتری انجام می شود.
وی افزود: این وزارتخانه آمادگی دارد با ادامه اجرای یکسان سازی نرخ ارز، ضمن تامین نیازهای کشور در کالاهای اساسی و دارویی، حتی واردات ماشین آلات سنگین مورد نیاز را نیز برعهده گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصمیم دولت، همه صادرکنندگان دولتی و خصوصی تحت کنترل و اشراف نظام ارزی کشور قرار می گیرند و بر این اساس می توان اولویت های کشور را در تامین نیازهای ارزی کشور به کار گرفت.
شریعتمداری خاطرنشان ساخت: واردکنندگان کالاهای اساسی در روزهای اخیر به دلیل بی اطلاعی از شرایط کار، با ابهاماتی درباره تخصیص ارز و دریافت مابه التفاوتی که دولت قرار است یارانه بدهد؛ رو به رو بودند که امیدواریم با توضیحات مسئولان بانک مرکزی این ابهامات برطرف شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) عصر دوشنبه با هدف تجمیع منابع و مصارف ارزی کشور و تخصیص به موقع ارز به متقاضیان با حضور معاون اول رییس جمهوری و مدیران عامل بانک ها در بانک مرکزی رونمایی شد.
اقتصام** ۲۰۲۵** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.