صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / رسانه‌ها برای انتقال پیام باید برای مخاطبان مشروعیت داشته باشند
رسانه‌ها برای انتقال پیام باید برای مخاطبان مشروعیت داشته باشند

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد :

رسانه‌ها برای انتقال پیام باید برای مخاطبان مشروعیت داشته باشند

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها قبل از اینکه انتقال دهنده پیام باشند باید از نظر مخاطب به عنوان مهمترین سرمایه های خود دارای مشروعیت باشند تا بتوانند به رسالت خطیر اطلاع رسانی به افکار عمومی، جامه عمل بپوشانند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی حیدری عصر دوشنبه در نشست دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها با عنوان «رسانه ها و حمایت از کالای ایرانی» افزود: در دنیای امروز بدون تبلیغات نمی توان زندگی کرد و سایه تبلیغات بر تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گسترده شده است.
وی به نقش بی بدیل رسانه ها در اطلاع رسانی افکارعمومی اشاره کرد و گفت: رسانه ها از مهمترین ارکان تبلیغات مصرف و تولید کالا به شمار می آیند.
حیدری تبلیغات درست و به موقع کالا را یک استراتژی تولید پیام عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه پیامی معنادار، اصالت بخش، دارای مشروعیت و اقناع ساز را هر استراتژی به همراه داشته باشد که رسانه ها می توانند در این خصوص نقش مهمی را ایفا کنند.
وی تاکید کرد که در ادامه این مسیر باید به حفظ هویت، تقویت آن و یا تغییر هویت با پیام مطلوب پرداخت که این مهم دور از انتظار نیست.
حیدری برندسازی در تولید و مصرف و معرفی کالاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: یک کشور با مقوله هویت و تغییر هویت به برندسازی خواهد رسید از این رو پیام های که برای مخاطب به عنوان مصرف کننده می رسد باید متناسب با گیرنده پیام و از طرفی ذوق و سلیقه افراد باشد.
به گفته مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برندسازی در واقع از مهمترین رکن های هر نوع تبلیغات به ویژه کالا به شمار می رود که باید همواره مورد توجه و اهتمام جدی تولید کنندگان قرار گیرد.
حیدری در ادامه نقش رسانه ها را در انتقال فرهنگ، جامعه پذیری، تعلیم و تربیت اجتماعی مهم عنوان کرد و اظهار داشت: هرچند تاثیرپذیری تابع قواعد و شرایطی خاص است اما اصحاب رسانه می توانند با تعیین مسیر و راه درست در این زمینه گام اساسی و مهمی بردارند.
وی تاکید کرد: رسانه ها قبل از اینکه انتقال دهنده پیام باشند باید از نظر مخاطب به عنوان مهمترین سرمایه های خود دارای مشروعیت باشند تا بتوانند به رسالت خطیر خود که همانا اطلاع رسانی به افکار عمومی است جامه عمل بپوشانند.
ادامه دارد…‌
فراهنگ**۱۳۵۵**۱۵۴۰**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.