صفحه اصلی / استان ها / ایلام / برج‌هنر اسلامی، از عیلام تا ایلام
برج‌هنر اسلامی، از عیلام تا ایلام

برج‌هنر اسلامی، از عیلام تا ایلام

دغدغه‌ی مشترک همه هنرمندان ایلام در هر رشته‌ای، فقدان زیرساخت‌های فرهنگی است، به طوری که کمتر هنرمندی است که از کمبود فضا برای فعالیت گلایه نداشته باشد، اما برج هنر اسلامی نویدبخش حل این مشکل و پاسخی مثبت به نیاز هنرمندان استان ایلام است.

برج هنر ایلام

به گزارش کسب و کار نیوز، «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از پروژه در حال ساخت برج هنر اسلامی ایلام گفت: یکی از خاص‌ترین پروژه‌هایی که در موضوع بازآفرینی شهری در استان تعریف شده برج هنر است که با مساعدت‌ها و پیگیری‌های استاندار با کوچک‌ترین مشکل مالی روبرو نشده است.

وی مراحل پیشرفت کار و تخصیص اعتبار به این پروژه را مطلوب ارزیابی و با قدردانی از تلاش‌های رئیس حوزه هنری استان، اظهار کرد: این پروژه در ۸۰۰۰ متر مربع و در ۸ طبقه بر اساس معیارهای معماری ایرانی اسلامی طراحی شده است.

وی با بیان این‌که با ساخت برج هنر، مضیقه‌های پیش روی هنرمندان ایلامی برطرف خواهد شد، تصریح کرد: یکی از خاص‌ترین پروژه‌هایی که در موضوع بازآفرینی شهری در استان تعریف شده برج هنر است که با مساعدت‌ها و پیگیری‌های استاندار با کوچک‌ترین مشکل مالی روبرو نشده و امسال ۲ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با جدیت پیمانکار این پروژه هم از نظر پیشرفت و هم از نظر کیفیت بتواند بر اساس برنامه پیش رود.

«محمدعلی قاسمی» رئیس حوزه هنری استان ایلام هم با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، اظهار کرد: برج هنر یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌ها در عرصه‌ی فرهنگ و هنر است که اجماع بین مسئولان نویدبخش بهره‌برداری از آن در موعد مقرر است.

وی با بیان این‌که رمز توسعه‌یافتگی فرهنگی در هر جامعه‌ای داشتن زیرساخت‌های لازم است، گفت: هم‌اکنون هنرمندان استان ایلام از کمبود فضاهای فرهنگی رنج می‌برند که مطمئناً با افتتاح این پروژه ایلام از نظر فرهنگی در ردیف استان‌های توسعه‌یافته قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری ایلام گفت: در این پروژه همه امکانات مورد نیاز هنرمندان هنرهای هفت‌گانه از جمله سالن کارگاه و جلسات و کتابخانه‌های تخصصی، نگارخانه، بازار عرضه محصولات فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: این بنا با معماری ایرانی اسلامی متأثر از معماری دوران عیلامی هخامنشی، اسلامی و معاصر است.

استاندار ایلام در نشست‌های مختلف بر تأمین اعتبار به موقع این پروژه تأکید کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.