سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / شعار سال کلید حل مشکلات تولید و اشتغال است
شعار سال کلید حل مشکلات تولید و اشتغال است

نماینده مردم مینودشت در مجلس:

شعار سال کلید حل مشکلات تولید و اشتغال است

نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس گفت: ارتقای کیفیت کالا و خدمات در سالی که به شعار حمایت از کالای ایرانی مزین است، نیاز به عزم همه جانبه دارد و تحقق این شعار، کلید حل مشکلات تولید و اشتغال است.

به گزارش کسب و کار نیوز، شهرام کوسه غراوی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس، گفت: سیاست خارجی انقلاب اسلامی همواره بر حمایت از مظلوم و مقابله با ستمگر متمرکز بوده و دنیا خوب می داند ایران امروز سرزمینی است امن و دارای قدرت نظامی بازدارنده برای هر نوع تهدیدی که این استقلال مرهون رهبری فرزانه و شجاع، مبتنی بر ولایت فقیه است.
وی افزود: آمریکا و استعمار باید حق تصمیم گیری کشورها در امور داخلی خود را به رسمیت بشناسند و بدانند که دخالت در امور کشورهای مسلمان چیزی عاید آن ها نخواهد کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس به طرح شعار امسال توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت کالا و خدمات در سالی که به شعار حمایت از کالای ایرانی مزین است، نیاز به عزم همه جانبه دارد و تحقق این شعار کلید حل مشکلات تولید و اشتغال است.
غراوی ادامه داد: مدیران باید با استفاده از نیروی جوان، مستعد و پرانرژی و جهادی و حذف زمینه های تبعیض و توجه جدی به حاکمیت شایسته سالاری از ظرفیت انسانی حداکثر استفاده را کنند.
وی به موضوع بیکاری هم اشاره کرد و گفت: بازنشسته عزیزی که ۳۰ سال در خدمت مملکت بوده، حالا خانه نشین و با استرس و نگرانی به فکر اشتغال فرزند خود است.
نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه درد بیکاری فرزندان بر مشکلات عدم تناسب حقوق بازنشستگی و هزینه زندگی مضاعف شده است، دولت محترم باید تمهیدی بیندیشد تا شأن این قشر محترم رعایت شود و با آرامش زندگی کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه به مشکلات فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت: عدم جذب و به کارگیری نیروهای خرید خدمات، آموزشی، حق التدریسی و مربیان سوادآموزی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته موجب شده تا بخش قابل توجهی از این ظرفیت به صورت رسمی در آموزش و تربیت نسل امروز و آینده استفاده نشود.
غراوی به برنامه توسعه در کشور نیز اشاره کرد و گفت: چرا در کشوری که منابع غنی زیرزمینی، اراضی وسیع کشاورزی و منابع انسانی توسعه یافته دارد، بعد از ۳۹ سال به جایگاه واقعی خودش دست نیافته است.، مشکل کجاست؟
وی در ادامه به خشکسالی، تغییر کاربری اراضی، مهاجرت روستاییان و تخریب منابع طبیعی اشاره کرد و گفت فرسایش شدید خاک و رشد بیابان زایی موجب شده که کشاورزان با تهدید جدی مواجه گردند
نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، نداشتن راه آهن، عدم اتمام سد نرماب، محقق نشدن منطقه آزاد تجاری اینچه برون، مشخص نشدن وضعیت پتروشیمی آغ قلا، وضعیت نامطلوب آشوراده و عدم اتمام برخی آزاد راه ها را بعنوان مشکلات حوزه انتخابیه خود مطرح کرد و از مسئولین خواست تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان حفظ وحدت و انسجام رایک ضرورت دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان منتظر فرصت اخلال در وحدت اقوام ما هستند، باید به احترام به زبان های تمام اقوام، امکان تدریس آن در دانشگاه های منطقه با ایجاد رشته های زبان محلی که قبلا در زبان های آذر و کردی تجربه شده است و اثرات بسیار مثبتی داشته و موجب نشاط و امیدواری در بین اقوام مختلف می گردد، فراهم شود.
سیام**۹۳۱۴**۱۵۵۳

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.