صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / روزهای فرهنگی پل پیوند ایران و اسلواکی است
روزهای فرهنگی پل پیوند ایران و اسلواکی است

معاون وزیر فرهنگ اسلواکی :

روزهای فرهنگی پل پیوند ایران و اسلواکی است

معاون وزیر فرهنگ اسلواکی تعامل و همکاری تهران و براتیسلاوا را دیرینه و مستحکم دانست و گفت : براین باوریم برگزاری روزها و هفته های فرهنگی بعنوان پل ارتباطی ، باعث تعمیق روابط دو کشور می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، کونراد ریگو دوشنبه شب در آیین گشایش هفته فرهنگی اسلواکی در تهران در فرهنگسرای نیاوران با قدردانی از مهمان نوازی مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد : برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی مصادف با بیست و پنج سالگی آغاز روابط دیپلماتیک ایران و اسلواکی است که آن را مبارک و میمون می دانیم.
این مقام اسلواکی با بیان این که برگزار کنندگان این رویداد فرهنگی با محبت و پذیرای گرم خود صفا و صمیمیت را به ارمغان آوردند ،گفت: با افتخار می گوییم که برگزاری روزها و هفته های فرهنگی در دو کشور می تواند آغاز فصل جدیدی در روابط فرهنگی هنری دو کشور به حساب آید.
وی در ادامه با معرفی گروه های مختلف هنری حاضر در این رویداد فرهنگی کشورش اظهار کرد: امروز یکی از بهترین گروه های موسیقی کشور اسلواکی در این مکان به اجرای زنده برنامه می پردارد ، نام این گروه ‘ مخا ‘ است که جوایز بسیار زیادی را در سراسر دنیا به عنوان اجرای خوب از آن خود کرده است.
معاون وزیر فرهنگ اسلواکی در ادامه با اشاره به گشایش نمایشگاه برگزیدگان مسابقه تصویرگری براتیسلاوا گفت: حدود ۴۲ اثر به عنوان برترین های کشور ما و ایران که در جشنواره های تصویرگری صاحب مقام و رتبه شده اند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.
ریگو تصریح کرد : از همگان دعوت می کنم تا از آثار فرهنگی هنری کشورمان که در ایران در معرض نمایش قرار دارد، دیدن کنند.
وی در خاتمه ضمن تشریح آثار موجود در روزهای فرهنگی اسلواکی در ایران خاطرنشان کرد: همزمان با نمایشگاه برپاشده در فرهنگسرای نیاوران نمایشگاهی از اسناد و آثار براتیسلاوا در کتابخانه ملی در حال برگزاری است.
شبس **فراهنگ**۱۳۵۵**۱۵۴۰**۱۹۱۷

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.